  • 1. Data: 2004-02-20 09:28:06
    Temat: Sluzbowa komorka i oplaty.
    Od: Papik <p...@a...net>

    Witam.
    Czy polskie prawo pracy (whatever, cokolwiek :) Okresla jak maja byc relacje
    pomiedzy oplatami za komorke pracownika ?
    Np:
    Pracownik dostal sluzbowa komorke, nie dosc,ze mu ja szefostwo wcisnelo na
    sile, to jeszcze podpisal odpowiednie dokumenty (i to jest ok, znaczy
    dokumenty).
    Zasady sa takie: pracownik ma oddzwaniac do klientow, zamawiac sobie z tego
    telefonu taxi (jesli wraca od klienta do siedziby firmy, badz do innego
    klienta) i ma za wszystko placic..
    Abonament jest najnizszy z darmowymi 20 minutami...

    IMHO to bezsens, nie dosc,ze zmuszaja pracownika aby posiadal komorke i z
    niej oddzwanial do klientow, to jeszcze ma to robic na WLASNY koszt...

    Powinien byc jakis ustalony limit/abonament dostosowany do danego
    pracownika i rozmow ktore wykonuje.
    W koncu on tym telefonem ZARABIA dla firmy pieniadze...

    Macie jakis pomysl/przepisy regulujace owa sytuacje ?

    --
    *it's much better to fuck without love than to be in love and not fucking*
    GG: 70701

  • 2. Data: 2004-02-20 15:24:12
    Temat: Re: Sluzbowa komorka i oplaty.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    ..

    A czemu nas pytasz. Dzwonisz, dopóki masz limit, a potem idziesz do szefa
    i pytasz, czy on ma jakiś pomysł. No bo Tobie się skończył limit. Dobrze,
    byś mógł dowieść, gdzie i po co dzwoniłeś.

  • 3. Data: 2004-02-21 21:54:39
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@WSTAWIŁEM.PRZECIW.SPAMOM.interia.pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    ..
    (...)
> [...]
    > pracownika i rozmow ktore wykonuje.
    > W koncu on tym telefonem ZARABIA dla firmy pieniadze...
    >
    > Macie jakis pomysl/przepisy regulujace owa sytuacje ?

    Ja mam komórkę słuzbową. Szczerze pisząc, to mógłbym mieć ją włączoną tylko
    od 9:00 do 17:00 a połączenia poza tymi godzinami ignorować, ewentualnie
    czekać tylko na
    umówione rozmowy...
    Jednak tak nie robię, mam ją włączoną non-stop, ponieważ jest mi tak
    wygodniej... lepiej coś ustalić dzień wcześniej o 19:00 niż następnego dnia
    o 9:00 mam się dowiedzieć, że to to i tamto...

    A za wszystkie rozmowy płaci szef. Abonament mam 100 minut, często
    przekraczam ten limit.
    Szef nie zwraca uwagi na rozmowy o czasie "jednocyfrowym" czyli krótsze niż
    9'59'', dopiero muszę tłumaczyć się z rozmów, które wyraźnie wyróżniają się
    w bilingu.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 4. Data: 2004-02-23 07:07:17
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Fri, 20 Feb 2004 16:24:12 +0100, Robert Tomasik napisał/napisała:
    > A czemu nas pytasz.

    A bo moze sa jakies paragrafy KP/PP regulujace tel. sluzbowy :)
    Moj ojciec ma limit 200min i za przekroczenie placi z wlasnej kieszeni a jak
    abonament oplaca pracodawca..

    > Dzwonisz, dopóki masz limit, a potem idziesz do szefa
    > i pytasz, czy on ma jakiś pomysł. No bo Tobie się skończył limit. Dobrze,
    > byś mógł dowieść, gdzie i po co dzwoniłeś.

    Walczylem o zwiekszenie limitu przez 4 miesiace. Odpowiedz byla taka - mniej
    dzwonic.
    Tylko,ze ja duzo jezdze sluzbowymi taxowkami i potrzebuje duzo dzwonic po
    klientach serwisowych (np.,ze sie spoznie, bo utknalem w korku lub
    oddzwaniam na polecenie szefa, bo klient dzwonil do firmy pod moja
    nieobecnosc).
    Nie mam jak udowadniac, bo billingi trzyma/dostaje inny szef i zanim one do
    mnie docieraja to zdejmuja mi koszty pol. z pensji :)
    Wyciagnac te billingi w czasie krotszym niz 3 miesiace jest sztuka... :/

    W koncu wyjdzie na to,ze pensje bede przeznaczal na tel. sluzbowy :>

  • 5. Data: 2004-02-23 16:29:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    ..

    To znaczy mam rozumieć, że ściągają Ci z pensji bez twojej akceptacji na
    potrąceniu? Z tego co się orientuję, to im tego robić nie wolno.

  • 6. Data: 2004-02-23 19:30:02
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Mon, 23 Feb 2004 17:29:33 +0100, Robert Tomasik napisał/napisała:
    > To znaczy mam rozumieć, że ściągają Ci z pensji bez twojej akceptacji na
    > potrąceniu? Z tego co się orientuję, to im tego robić nie wolno.

    no jakto nie wolno, w umowie mam,ze jesli przekrocze limit to mi to zdejma z
    pensji.. no i zdejmuja.. tylko,ze to bledne kolo jest..
    Kaza dzwonic a nie podnosza pakietu przez co jest drozej iw iecej mi
    odciagaja..
    ehh szkoda gadac.

  • 7. Data: 2004-02-23 22:21:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    ..

> [...]
    > pensji.. no i zdejmuja.. tylko,ze to bledne kolo jest..
    > Kaza dzwonic a nie podnosza pakietu przez co jest drozej iw iecej mi

    Dobrze, ze masz w umowie. U nas też tak jest. Ale konkretną kwotę do
    obciążenia musisz podpisać, bo inaczej księgowość nie strąci. A ta
    konkretna kwota musi z bilingu wynika i jak się uprzesz, że bez niego tego
    nie podpiszesz, to mogą Cię nawet zwolnić, ale potrącić nie mogą.