  • 1. Data: 2006-12-20 08:36:25
    Temat: Ślub i zmiana nazwiska
    Od: MAYDAY <g...@N...pl>

    Chcemy się pobrać z moją dziewczyną i w związku z tym powstał problem
    wyboru nazwiska przez przyszłą małżonkę. Czy lepiej dla niej było by
    żeby miała dwa nazwiska czy jedno. Czy jest konieczność w przypadku
    wyboru tylko mojego nazwiska zmian w dyplomach, księgach wieczystych,
    itp. Jak to wygląda w przypadku ślubu?

  • 2. Data: 2006-12-20 08:44:46
    Temat: Re: Ślub i zmiana nazwiska
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    MAYDAY napisał(a):
    > Chcemy się pobrać z moją dziewczyną i w związku z tym powstał problem
    > wyboru nazwiska przez przyszłą małżonkę. Czy lepiej dla niej było by
    > żeby miała dwa nazwiska czy jedno.
    Lepiej? Z jakiego powodu lepiej a z jakiego gorzej?
    > Czy jest konieczność w przypadku
    > wyboru tylko mojego nazwiska zmian w dyplomach, księgach wieczystych,
    > itp. Jak to wygląda w przypadku ślubu?
    A tego juz w ogole nie rozumiem.
    Twoja narzeczona ma do wyboru trzy opcje:
    - pozostac przy swoim nazwisku
    - przyjac Twoje
    - uzywac obu
    To kwestia gustu na jaka opcje sie zdecydujecie (zreszta - Ty mozesz
    przyjac jej nazwisko;P).
    IHMO jesli przyszla malzonka nie ma jakis 'osiagniec' i jej nazwisko nie
    przedstawia pewnej 'wartosci' - np obroniony doktorat czy habilitacja,
    kilkuletnia praktyka adwokacka czy lekarska - to nie ma sensu bawic sie
    w dwa nazwiska.
    Dyplomy, ksiegi wieczyste itp nie maja tu nic do rzeczy (no poza tym ze
    jesli nie zmieni nazwiska to nie bedzie musiala np wymieniac prawka)
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-12-20 08:45:01
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 20-12-2006 o 09:36:25 MAYDAY <g...@N...pl> napisał(a):

> [...]
    > żeby miała dwa nazwiska czy jedno. Czy jest konieczność w przypadku
    > wyboru tylko mojego nazwiska zmian w dyplomach, księgach wieczystych,

    Prawde powiedziawszy najwygodniejsza sytuacja bylo by przejecie przez meza
    nazwiska zony albo calkowity brak zmiany :P

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 4. Data: 2006-12-20 08:45:15
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > itp. Jak to wygląda w przypadku ślubu?

    Ona ma na nazwisko Maj a ty Daj ? :)

    A tak na serio, to jesli zmieni nazwisko to powinna wszedzie uaktualnic.
    Najpierw trzeba z aktem slubu udac sie do "urzendu" i wyrobic nowy dowod. Z
    tym dowodem to potem zlozyc NIP3 w urzedzie skarbowym, wyrobic nowe prawo
    jazdy, uaktualnic w bankach ... ksiegi wieczyste tez warto, tak samo
    ewidencja gruntow w urzedzie. Tak samo dowody rejestracyjne samochodow, itp
    itd. Aczkolwiek ja mam od dawna nieaktualny DR przyczepki i nikt sie nie
    przyczepiał.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 5. Data: 2006-12-20 08:57:35
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    MAYDAY napisał(a):
    > Chcemy się pobrać z moją dziewczyną i w związku z tym powstał problem
    > wyboru nazwiska przez przyszłą małżonkę. Czy lepiej dla niej było by
    > żeby miała dwa nazwiska czy jedno.
    W jakim sensie lepiej lub gorzej?
    > Czy jest konieczność w przypadku
    > wyboru tylko mojego nazwiska zmian w dyplomach, księgach wieczystych,
    > itp. Jak to wygląda w przypadku ślubu?
    Znaczy sie Twoja malzonka ma juz jakies nieruchomosci, skonczyla studia
    itp? Jesli zmieni nazwisko albo bedzie miala dwa... Jak jest z ksiegami
    - nie wiem. Chyba bedzie trzeba zmienic. Dyplom - nie widze potrzeby.
    Dowod osobisty - tak. Prawko tez. Dowod rejestracyjny takze. Karty
    platnicze/kredytowe rowniez. Ogolnie - wszystkie dokumenty, gdzie
    widnieje jej nazwisko. Zmiane nazwiska bedzie musiala tez wszedzie zglosic.

  • 6. Data: 2006-12-20 09:13:41
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    Użytkownik "MAYDAY" <g...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miała dwa nazwiska czy jedno. Czy jest konieczność w przypadku wyboru
    > tylko mojego nazwiska zmian w dyplomach, księgach wieczystych, itp. Jak to

    To czy zmienisz powinno raczej zależeć od tradycji (może masz cos takiego w
    rodzinie ;) ) a sprawa dokumentów jest o tyle drugorzedna ze zawsze cos tam
    trzeba zmienić.

    Równie dobrze Twoja przyszł nie zmieni, nazwiska ale zmieni adres
    zameldowania i i tak wszystkie dokumenty - o których napiosano na grupie -
    trzeba zmieniać. (no może poza paszportem bo tam nie ma meldunku). Jak jest
    zbyt nieaktualne zdjęcie to dokumenty też trzeba zmieniać. A jak zmienisz
    dokumenty to dobrze zanieśc nowy nuumer dowodu do banku więc i tak tego nie
    unikniesz.

    A.

    A.

  • 7. Data: 2006-12-20 12:46:18
    Od: MAYDAY <g...@N...pl>

    badzio napisał(a):

> [...]
    > platnicze/kredytowe rowniez. Ogolnie - wszystkie dokumenty, gdzie
    > widnieje jej nazwisko. Zmiane nazwiska bedzie musiala tez wszedzie zglosic.

    Ok dzięki, chodziło mi najbardziej o dyplomy (3) i księgi wieczyste.
    Dowód i tak będzie musiała zmienić, bo stary.

  • 8. Data: 2006-12-20 13:28:05
    Od: Jasek' <j...@p...onet.pl>

    MAYDAY wrote:

    > Ok dzięki, chodziło mi najbardziej o dyplomy (3) i księgi wieczyste.
    > Dowód i tak będzie musiała zmienić, bo stary.

    Dyplomy - oczywiscie nie ma potrzeby. Z ksiegami wieczystymi nie wiem,
    ale nie sadze by trzeba bylo. Nie zmieniasz wpisu tam wpisu takze jak
    zmieniasz dowod osobisty czy adres. Wszedzie na swiecie znaja instytucje
    "nazwiska panienskiego" wiec udowodnic ze ona to ona nie stanowi problemu.

    Jacek

  • 9. Data: 2006-12-20 14:16:11
    Od: zbihniew <z...@a...me>

> [...]
    > - nie wiem. Chyba bedzie trzeba zmienic. Dyplom - nie widze potrzeby.
    > Dowod osobisty - tak. Prawko tez. Dowod rejestracyjny takze. Karty

    Karty platnicze chyba nie, bo zdaje sie, ze tam nazwisko moze byc w
    dowolnej formie (przynajmniej moje karty znaja 4 wersje). Sa tez karty
    bez nazwisk, wiec czemu na ten przyklad nie miec naniesionego na karcie
    nazwiska rodowego i zdrobnionej formy drugiego imienia? ;] Ciekawe czy
    otczestwo by w Polsce przeszło ;]