  • 41. Data: 2011-06-05 21:13:28
    Temat: Re: Skanowanie DO przez bank.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-05 22:49, Liwiusz wrote:
    > Nie bardzo rozumiem. Korzystasz z takiego banku? Nawet jeśli, to
    > najważniejszym dowodem będzie podpis. Jak fałszywy

    Nie przypominam sobie aby na stanowisku kasjera był dyplomowany
    grafolog. Więc jest to autoryzacja o zerowej pewności w momencie kiedy
    jest najważniejsza.

    >, to bank jest w
    > plecy. Jak prawdziwy (bo tak orzeknie biegły), to w plecy jest klient.

    I znowu funkcja dupochronu a nie autoryzacji.

    A ja natomiast osmielam się twierdzić że istnieją technologie
    pozwalające tą "pewność" podnieść o kilka oczek w górę. I nie są to
    technologie sci-fi tylko zwykła codzienność w innych dziedzinach techniki.

    > Numer dowodu jest daną ułatwiającą wyjaśnienie sprawy "w razie czego".

    Nijak dalej nie wiem jak przypadkowy ciag cyferek ma cokolwiek wyjaśnić.
    Ponieważ numer dowodu nie jest weryfikowalny w momencie okazania, to
    fałszerz nie będzie sobie zawracał dupy tylko wpisze byle co. I to byle
    co ma mieć wartośc dowodową przed sądem? Hmm...

    > I takiego flejma trzeba było

    Czasem się nudzę.

    > , abyś doszedł do takich oczywistych wniosków?

    Licze na to że reszta też dojdzie. Może nastepnym razem ktoś w urzędzie
    zapyta "a po co wam numer mojego dowodu". Juz pisałem tutaj na grupie
    czy jest przepis który pozwoli mi odmówić podania NIP w przypadku gdy
    sprawa ktorą załatwiam nie ma związku z podatkami. Na razie
    przetestowalem zwykła odmowę bez powoływania się na cokolwiek i o dziwo
    sprawa się "załatwila" i nawet w terminie. Czyli da radę.

    > Podaj dowolny numer, przecież on nic nie znaczy.

    O nie nie, poniżej drobnym druczkiem chcą mnie za to wsadzić do kryminalu.

  • 42. Data: 2011-06-05 21:16:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A mamy taki wiarygodny dowód?

    > Nie, nic nie udowania. Numerek dowodu może być dowolny, jest
    > nieweryfikowalny w momencie okazania. Jako taki nie stanowi żadnego
    > zabezpieczenia przed czymkolwiek. Sens jego spisywania jest zerowy poza
    > chronieniem własnej dupy.

    Ale jest weryfikowalny w czasie wyjaśniania sprawy.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2011-06-05 21:19:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-05 23:16, Liwiusz wrote:

    > Ale jest weryfikowalny w czasie wyjaśniania sprawy.

    Czyli jest tylko dupchronem banku a żeby było smieszniej bank w momencie
    autoryzacji klienta nie jest w stanie nawet zweryfikować czy jest
    poprawny więc spisuje te znaczki w ciemno.

  • 44. Data: 2011-06-05 21:35:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Czyli jest tylko dupchronem banku a żeby było smieszniej bank w momencie
    > autoryzacji klienta nie jest w stanie nawet zweryfikować czy jest
    > poprawny więc spisuje te znaczki w ciemno.

    Pisałem, że nie w ciemno. eot.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2011-06-05 21:43:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/5/2011 3:02 PM, Sebastian Biały wrote:

    > Nie. Słuzy do jednoznacznego wskazania: "To ten!". Świadczy o tym jego
    > teoretyczna unikatowość. Niestety z powodu debilizmu urzędników je
    > rozdających nie da się go w ten sposób użyć.

    Żeby to działało wg twojej teorii to ten pesel musialby byc w postaci
    tatuazu. Juz to przerabialismy.

    > A z unikatowości wynika dopiero możliwośc wiązania relacjami różnych
    > danych "z innych tabel".

    > Nie. ID w bazie danych to unikatowy *identyfikator* pewnego zbioru
    > nierozłacznych danych.

    Ale tym identyfikatorem wg teorii powinien byc klucz zlożny, składajacy
    sie z pol niosacych informacje, a nie zaden id.
    wiec po co ten id sie robi?

    > PESEL to wlaśnie ID w bazie populacji. A przynajmniej powinien nim być.

    ale id niczego nie identyfikuje sam w sobie.

  • 46. Data: 2011-06-05 21:48:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/5/2011 3:25 PM, spp wrote:
    > BTW - a może wszczepianlie ludziom chipów? W przypadku psów zdaje
    > egzamin a rozwiązałoby Twoje wszystkie problemy?

    jestem za :)
    takie czipy juz sa, nazywaja sie siatkowka oka, tudziez linie papilarne,
    dna.

  • 47. Data: 2011-06-05 21:49:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/5/2011 3:30 PM, Sebastian Biały wrote:

    > Nie, ponieważ to umożliwia śledzenie a to jest ostatnia rzecz jaką
    > chciałbym widzieć.

    wystarczy sprawdzic gdzie poslugiawles sie karta kredytowa

  • 48. Data: 2011-06-05 21:49:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/5/2011 3:03 PM, Liwiusz wrote:
    > Równie dobrze dowód mógł być dany w zastaw na stacji benzynowej.
    ja w kwestii formalnej.
    za to można dostać dwa lata.

  • 49. Data: 2011-06-05 21:51:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/5/2011 4:19 PM, Sebastian Biały wrote:

    > Czyli jest tylko dupchronem banku

    oczywiscie, dlatego jest zbierany przez bank.

  • 50. Data: 2011-06-05 21:56:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-05 23:49, witek pisze:
    > ja w kwestii formalnej.
    > za to można dostać dwa lata.

    Jakie dwa lata? Max 1 miesiąc ograniczenia wolności.

    --
    Liwiusz