  • 101. Data: 2017-01-27 08:17:48
    Temat: Re: Skan dowodu osobistego
    Od: m <m...@g...com>

    > Błądzisz. Ustawa o ochronie danych osobowych w uproszczeniu normuje to w
    > ten sposób, że albo masz moją zgodę, albo masz interes prawny. Stąd po
    > cofnięciu zgody musisz wykazać interes prawny. W mojej ocenie nie jest
    > wystarczającym uzasadnieniem interesu przetwarzanie moich danych
    > osobowych tylko to, ze nie wiesz, czyje dane masz przetwarzać.

    Czy złożenie zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa, jest interesem
    prawnym?

    p. m.

  • 102. Data: 2017-01-27 09:08:49
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > Zlikwidować d.o. Próbujesz rozwiązywać problemy niestniejące w
    > innych systemach.r

    Nie zlikwidować dowody osobiste tylko zabronić ich skanowania i to pod wysoka karą.

  • 103. Data: 2017-01-27 09:19:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 stycznia 2017 09:08:57 UTC+1 użytkownik Danusia napisał:

    > Nie zlikwidować dowody osobiste tylko zabronić ich skanowania i to pod wysoka karą.

    Chwila chwila- ktoś na siłę zeskanował Twój DO?
    Po co "ustawowy" zakaz. Wystarczy że Ty nie pozwolisz zeskanować DO

  • 104. Data: 2017-01-27 09:28:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 09:08, Danusia pisze:

    > Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości

    > Nie zlikwidować dowody osobiste tylko zabronić ich skanowania i to pod wysoka karą.

    Dlaczego mam być karany za przeskanowanie komuś dowodu osobistego?

    --
    Liwiusz

  • 105. Data: 2017-01-27 10:03:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Czyli popełnić przestępstwo przynajmniej fałszerstwa podpisu. Jak
    >widać "nie każdy mógłby" i wcale się tak nie robi.

    O przepraszam, nic nie falszuje, skladam podpis osobiscie w swoim
    imieniu :-)
    A ze zawijas bardziej przypomina Liw niz JF ... a musi ?

    Pozostaje kwestia, ze podpis jest pod pismem z cudzymi danymi.

    J.

  • 106. Data: 2017-01-27 10:20:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 00:15, J.F. pisze:

    >Obowiązek to może złe słowo. Ma możliwość.

    I dlatego pytalem o obowiazek.

    >I odpowiada przed wierzycielem za nieskorzystanie z tej możliwości.

    Na podstawie ?

    >Może w protokole zajęcia nic nie było o tym, że dłużnik nie jest
    >właścicielem.

    No ba - pan sasiad nie jest strona w sprawie i nie wolno mu protokolu
    dotykac :-P
    A pana egzekwowanego moglo nie byc.

    >To już są normalne problemy doręczeń w postępowaniach sądowych.
    >Równie dobrze ktoś mógł wyjechać na miesiąc lub rok i wrócić jako
    >dłużnik na milion z jakiejś zasądzonej pożyczki.

    Na podstawie falszywych danych ...
    no coz, przykre to, ze mozna okrasc obywatela i jeszcze miec ochrone
    prawna.

    >Nie spotkałem się z taką sytuacją. Choć, nie - były takie - zawsze
    >jak dłużnik "ściemniał".

    Wynajmujesz mieszkanie ? Pamietasz dane wynajmujacego ?
    Ziutek ma umowe, ale umowa nie wiadomo gdzie. Rzecz normalna po pewnym
    czasie.

    >Skoro wynajmuje, to może domniemywać, że do właściciela.

    Domniemywac to sobie moze, tu jest dokument prawny, tu nie mozna
    domniemywac :-P

    Ale wpisac ze nie jego jak najbardziej moze.

    >Prawidłową formą informacji jest pisemnie do protokołu.

    No to chyba komornik ma obowiazek wpisac, skoro zostal tak
    poinformowany :-P
    A Ziutek ma film z egzekucji i co mowil jest nagrane :-)

    >Komornik nie prowadzi egzekucji na podstawie pokazanego skanu dowodu,
    >tylko na podstawie tytułu wykonawczego.

    Teraz to pewnie na tytule musi byc pesel, ale dawniej ... Jozef
    Kowalski, adres, na rzecz Banku...
    Ziutek z Bankiem nie mial nic wspolnego, wiec widac nie jego tu
    egzekwuja.
    Lodowka tez nie jego, podpisac protokol moze, skoro go komornik
    straszy konsekwencjami ... ale jako swiadek :-)

    >Nie wiem, czy włada, nie znam Ziutka i jego sytuacji.

    Skoro Ziutek nie moze tej lodowki nawet przestawic, to chyba nia nie
    wlada?

    A nawet zaryzykuje podejrzenie, ze skoro "nierozerwalnie zwiazana z
    budynkiem", to stanowi czesc nieruchomosci.

    >Napiszcie ze Shrekiem pracę na ten temat, zobaczymy do jakich
    >wniosków dojdziecie.

    Przeciez to juz bylo - woz strazacki zajety u mechanika.

    W tym przypadku akurat dziennikarze musieli przepraszac.

    J.

  • 107. Data: 2017-01-27 10:23:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Pewnie ma na myśli sprawdzenie w CEPIK, czy w dowodzie. Co oczywiście
    >nie jest prawdą, ale wielcy obrońcy dłużników i ludności będą teraz
    >gardłować, że wpis w dowodzie to jak wpis w KW i wyciągać inne takie

    Eee - wpis w dowodzie, to jak wpis w KW.
    Kazdy urzednik stwierdzi, ze tu jest wpisany wlasciciel, chyba, ze
    nastepca pokaze odpowiednia umowe.

    Nieruchomosc tez ma wlasciciela takiego jak w KW, chyba ze nabywca
    pokaze akt notarialny.

    J.

  • 108. Data: 2017-01-27 10:28:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 10:20, J.F. pisze:

    > Na podstawie ?

    Na podstawie "proszę mi oddać lodówkę, którą ci wynająłem".

    > Wynajmujesz mieszkanie ? Pamietasz dane wynajmujacego ?

    Tak.

    > Ziutek ma umowe, ale umowa nie wiadomo gdzie. Rzecz normalna po pewnym
    > czasie.

    Ziutek odkupi lodówkę, to na przyszłość będzie pamiętał. Zresztą nie
    musi podawać adresu od razu, tylko niech zapisze w protokole
    zastrzeżenie, że rzecz nie należy do niego.

    > Domniemywac to sobie moze, tu jest dokument prawny, tu nie mozna
    > domniemywac :-P

    Zatem niech potem Ziutek odkupi lodówkę, jak się właściciel znajdzie,
    skoro jest taki oporny.

    > Skoro Ziutek nie moze tej lodowki nawet przestawic, to chyba nia nie wlada?

    A to warunkiem władania jest przestawianie?

    > A nawet zaryzykuje podejrzenie, ze skoro "nierozerwalnie zwiazana z
    > budynkiem", to stanowi czesc nieruchomosci.

    A nierozerwalnie?

    --
    Liwiusz

  • 109. Data: 2017-01-27 10:29:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 10:20, J.F. pisze:
    > Przeciez to juz bylo - woz strazacki zajety u mechanika.
    >
    > W tym przypadku akurat dziennikarze musieli przepraszac.

    Bo się nawet okazało, że ten wóz należał do mechanika. Tyle w temacie
    "mądrości ludu" o egzekucjach.

    --
    Liwiusz

  • 110. Data: 2017-01-27 10:30:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 26-01-17 o 16:25, J.F. pisze:
    >Istnieje kilka alternatywnych, do okazania dokumentu sposobów
    >ustalenia
    >tożsamości. Można znaleźć świadka, który tożsamość potwierdzi. Jeśli

    Mozna, ale w sprawie za 100 zl pewnie sie nie bawili.

    >ktoś był rejestrowany, to można go daktyloskopować.

    Daktyloskopowac przy kradziezy to chyba powinni tak czy inaczej ...
    ale moze przy 100zl nie.

    Ale potem ... w rejestrze figuruje, pod padanymi danymi :-)

    >Tak, czy siak ma to
    >być opisane w materiałach, jak tę tożsamość ustalono.

    na podstawie zeznan :-)

    >Też. Ale mnie chodzi o mechanizm polegający na uznaniu, że dobre imię
    >banku jet więcej warte, niż kilka tysięcy kredytu i tzw. "zamiatanie
    >pod
    >dywan".

    Mowisz, ze Bank nie zglosi przypadku wyludzenia kredytu, falszerstwa
    dokumentow itp ?

    Potem owszem - moga sie z podejrzewanym pracownikiem rozstac po cichu
    ... ale Policje ta ilosc powinna zainteresowac z urzedu.

    >System dobry, ale ma wadę. Nie zawsze momentalnie się zorientujesz w
    >utracie dokumentu. Bo jakby o to chodziło, to przecież maja dostęp do
    >utraconych dokumentów.

    Utracone dokumenty nie obejmuja sfalszowanych.
    Albo tych skradzionych z urzedu :-)

    J.