  • 1. Data: 2002-06-27 07:42:42
    Temat: Rozwod i watpliwosci
    Od: Bastek <n...@n...no>

    Mam trzy pytania:

    1. Czy w pozwie o rozwod bez orzekania o winie musze wskazac swiadka, ktory
    potwierdzi rozklad malzenstwa?

    2. Czy lepiej zaproponowac kwote alimentow na dzieci, czy pozostawic ta
    kwestie sadowi?

    3. Co sad zrobi z mieszkaniem, ktore jest w 100% obciazone kredytem,
    ktorego zona po rozwodzie nawet w czesci nie bedzie w stanie splacac?

    Bardzo prosze zorientowanych o odpowiedzi. Jestem w takiej sytuacji, ze nie
    stac mnie juz na adwokata.

    --
    sebastian. poznan.
    gg# 1921685

  • 2. Data: 2002-06-27 08:48:21
    Temat: Odp: Rozwod i watpliwosci
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Bastek <n...@n...no> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@1...254.173.2

    > 1. Czy w pozwie o rozwod bez orzekania o winie musze wskazac swiadka,
    ktory
    > potwierdzi rozklad malzenstwa?

    Nie musisz. Nie jest to konieczne ale niekiedy wskazane. Zasadą jest,że sąd
    orzeka także kto ponosi wynię rozkładu pożycia .Jednak na zgodne żądanie
    małżonków sąd zaniecha orzekania o winie.Przy orzekaniu o winie
    któregokolwiek z małżonków niezbędne jest ,który małżonek naruszył umyślnie
    lub przez niedbalstwo obowiązki małżeńskie,który naruszył obowiązek
    wspólnego pożycia, wierności, działania dla dobra rodziny , czy też
    wzajemnej pomocy.

    > 2. Czy lepiej zaproponowac kwote alimentow na dzieci, czy pozostawic ta
    > kwestie sadowi?

    Ponadto sąd przy rozwodzie rozstrzyga w całości sprawy dot. władzy
    rodzicielskiej nad małoletnimi oraz wysokość ponoszonych kosztów wychowania
    i utrzymania małoletniego , w jakiej wysokości każde z rodziców obowiązane
    jest je ponosić .Tu jednak obowiązkiem Twoim jest wyliczyć takie koszty
    wychowania i utrzymania np. jeśli po wyliczeniu okaże sie,że koszt
    utrzymania wynosi 600zł. to powinno się wnioskować o alimenty w wysokości
    300zł, sąd może przychylić sie po zbadaniu sprawy do orzeczenia takiej kwoty
    jednak też będzie brał po uwagę możliwości zarobkowe strony przeciwnej.

    > 3. Co sad zrobi z mieszkaniem, ktore jest w 100% obciazone kredytem,
    > ktorego zona po rozwodzie nawet w czesci nie bedzie w stanie splacac?

    Sąd z mieszkaniem co zrobi? Nic w tym wypadku nic. Jedynie tylko może orzec
    sposób korzystania przez rozwiedzionych małżonków ze wspólnie zajmowanego
    mieszkania w czasie wspólnego zamieszkiwania
    -wyjątkowo,gdy jedno z małżonków swoim zachowaniem rażąco narusza wspólne
    zamieszkiwanie może orzec eksmisję
    -może orzec podział wspólnego mieszkania jeśli jest to możliwe
    -przyznać mieszkanie jednemu z małżonków,jeżeli drugi wyraża na to zgodę
    bez dostarczenia lokalu zastępczego
    -ponadto przy rozwodzie może dokonać podziału majątku jeśli to nie spowoduje
    nadmiernej zwłoki w postępowaniu
    - może też orzec alimenty na rzecz rozwiedzionego małżonka.

    Sandra

  • 3. Data: 2002-06-27 10:45:16
    Temat: Re: Rozwod i watpliwosci
    Od: Bastek <n...@n...no>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in

> [...]
    > jest,że sąd orzeka także kto ponosi wynię rozkładu pożycia. Jednak na
    > zgodne żądanie małżonków sąd zaniecha orzekania o winie.

    Nie chcemy orzekania o winie, chcemy po prostu sie rozejsc. Pozew bede
    skladal ja i nie bardzo wiem jak uzasadnic rozklad malzenstwa ale to juz
    inny temat.

> [...]
    > spowoduje nadmiernej zwłoki w postępowaniu
    > - może też orzec alimenty na rzecz rozwiedzionego małżonka.

    Nic? Zalozmy, ze zona nie wyraza zgody na przyznanie mieszkania mnie wiec
    mieszkanie nadal jest wlasnoscia wspolna. Co w tym wypadku z kredytem? Mamy
    go splacac w rownych czesciach? Zona nie bedzie splacac rat wiec bank
    najprawdopodobniej bedzie dochodzil splaty ode mnie. Czy mozna jakos ta
    kwestie rozwiazac?

    Albo czy moge wniesc o nieorzekanie o korzystaniu z mieszkania? Czy to
    bedzie oznaczac, ze mozemy kozystac z niego bez ograniczen? Idealna
    sytuacja byloby, gdyby sad przyznal mieszkanie mnie, jej i dzieciom prawo
    zamieszkiwania a bank zdjal z niej zobowiazanie kredytowe. Czy to jest
    w ogole mozliwe? Jak to sformuowac w pozwie.

    Czy jest moze jakas dobra strona z poradami w tym temacie?

    No i dziekuje, Sandra.
    --
    sebastian. poznan.
    gg# 1921685