  • 1. Data: 2003-05-27 09:11:44
    Temat: Rozwiazanie terminowego ubezpieczenia na zycie
    Od: Henio <h...@p...onet.pl>

    Witam,
    Okolo 1,5 roku temu zawarlem terminowe ubezpieczenie na zycie (potrzebne do
    zabezpieczenia
    kredytu mieszkaniowego). Umowa zostala zawarta na 10 lat i nie jest to ubezpieczenie
    inwestycyjne. Ostatnio otrzymalem pismo od ubezpieczyciela informujace o "powolnym
    wygaszaniu dzialanosci na rynku ubezpieczen w Polsce". W zwiazku z tym proponuja
    rozwiazanie
    umowy za porozumieniem stron i wyplacenie mi jako odszkodowania rownowartosci dwoch
    skladek rocznych (cala kwota jaka wplacilem), polisa wtedy traci waznosc w terminie
    miesiaca. W
    zwiazku z tym chcialbym spytac, czy ubezpieczyciel moze odstapic od umowy bez mojej
    zgody
    (zaden wariant zastepczy nie zostal mi zaproponowany), czy rozwiazanie takiej umowy
    musi sie
    odbyc sie "za porozumieniem stron", czy tez ubezpieczyciel moze zerwac umowe (czy
    wtedy
    moge sie domagac odszkodowania wyzszego niz wplacone skladki).
    Nie znam przepisow regulujacych ubezpieczenia na zycie, a ogolnych warukow
    ubezpieczenia i
    umowy nie wiele wynika.
    Z gory dziekuje za informacje.