  • 21. Data: 2012-10-01 22:36:45
    Temat: Re: Renta po mezu, czy co...
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-10-01 21:00, John Kołalsky pisze:

    > Ee yy ... ja mam przeciwko wszystkim emerytom, którzy mogą pracować. Bo
    > emerytury są po to by pomóc tym, którzy już nie mogą pracować a nie tym,
    > którzy jeszcze mogą. Jak ktoś zaoszczędził i stać go by nie pracować to
    > nie jest emerytem.

    Emerytury w PL są zasiłkiem, ochłapem. A mają być świadczeniem
    kapitałowym, rentą kapitałową. Tymczasem u nas rentą nazywa się
    zdrowotny zasiłek inwalidzki.
    Kłamstwo, fałszerstwo i manipulacja zaczyna się na poziomie języka.
    Patrz "demokracja", a "demokracja socjalistyczna", sprawiedliwość, a
    sprawiedliwość społeczna.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 22. Data: 2012-10-01 23:37:09
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:50694460$0$1209$65785112@news.neostrada.pl...

    > W zasadzie jest, ale nie dlatego, że zarabia dużo, tylko dlatego, że prywatna
    > firma wydobywająca węgiel ma profity z tego, ze pracownicy tej firmy mają
    > przywileje opłacane przez resztę pracujących. W momencie, gdyby wszystko bylo
    > kosztem prywatnej firmy nikt nie miałby chyba nic przeciwko nawet 30 latkom na
    > emeryturze.

    A co nazywasz przywilejami? Emeryturę po 25 latach? To nie jest przywilej. To
    jest walka o życie.
    Organizm górnika po 25 latach pracy jest nie raz zniszczony w stopniu większym,
    niż kogoś innego po 40 latach pracy w innym zakładzie. Zmuszenie ludzi do pracy
    do 67 lat w kopalni to by było zbiorowe morderstwo.
    I emerytury nie są opłacane przez resztę pracujących. To jedno z największych
    kłamstw ostatnich 23 lat.
    Są szczegółowe wyliczenia. Istnieje nawet broszura informacyjna pod tytułem "10
    kłamstw o emeryturach górniczych".
    Tyle, że ona krąży w kopalniach, a nie na zewnątrz. Na zewnątrz nikt by nie
    dopuścił do jej rozprzestrzenienia. A szkoda. Mogła by otworzyć oczy milionom
    polaków. Zresztą już Premier Marcinkiewicz w swoim expose mówił,
    że kwoty, jakie rzekomo skarb państwa dopłaca do górniczych emerytur są wzięte z
    sufitu, i są całkowicie kłamliwe.
    Dziwne, że kłamstwa łatwo wpadają w ucho, a prawdy jakoś nikt nie słyszy.
    Prawda jest taka, że państwo polskie jeszcze nieźle na emeryturach górniczych
    zarabia. Potężne pieniądze.
    Ale rządy - kolejne - od lat oszukują Polaków w kwestiach górnictwa. Nie tylko w
    sprawie emerytur.
    Rzekome straty, jakie niby przynosiły kopalnie węgla to była ściema. W ogóle to,
    co zrobiono z kopalniami, to był przekręt tysiąclecia. Amber Gold to przy tym
    przedszkole. Wmówiono społeczeństwu, że kopalnie przynoszą straty, dzięki czemu
    obniżono ich wartość, przejęto za grosze, a konkurencyjne pozamykano. Dziesiątki
    tysięcy ludzi straciły pracę tylko dlatego, że niewielka grupa ludzi chciała
    zarabiać miliardy. Węgiel zamiast sprzedawać, trzymano na hałdach, żeby podbić
    jego wartość. Mówiono ludziom, że trzeba podnosić ceny, bo kopalnie są
    deficytowe, a chodziło tylko o większe zyski. Kopalnie nigdy nie były
    deficytowe. To kolejna wielka ściemia.
    W kopalniach wiedzą o tym wszyscy. A poza nimi nikt.

  • 23. Data: 2012-10-02 00:13:11
    Od: Animka <a...@w...pl>

> [...]
    > którzy jeszcze mogą. Jak ktoś zaoszczędził i stać go by nie pracować to nie

    Super! Teraz załatwiaj pracę emerytom, których nie dopuszcza się do
    pracy, bo grasują całe bandy/paczki młodszych ludzi, przyjezdnych, w
    szczególności ze wsi i trzymają się ze sobą w kupie. Oni idą po trupach.
    Nie dopuszvzą nikogo, szczególnie emeryta do swojej paczki. No chyba, że
    to jakaś mamusia, tatuś.

    --
    animka

  • 24. Data: 2012-10-02 00:15:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ajgor wrote:
    > A co nazywasz przywilejami? Emeryturę po 25 latach? To nie jest
    > przywilej. To jest walka o życie.

    A czy gornik po 25 latach pracy pod ziemią, nie nadaje się do żadnej
    innej pracy w kopalni na ziemi?

    Czy od razu musi iść na emeryturę czy też mógłby robić coś innego?

    Nie oczekuję, że górnik ma pod ziemią siedzieć do 67 roku , tak jak nie
    oczekuję, żeby policjant latał za złodziejami, czy nauczyciel uczył dzieci.

    Ale jestem daleki od wysyłania ich na emeryturę, a raczej takiej zmiany
    organizacji pracy, aby po przepracowanych latach było dla nich inne
    zajęcie. Co najwyżej jako emeryture wypłacałbym różnicę w zarobkach na
    dotychczasowym i nowym miejscu pracy.

  • 25. Data: 2012-10-02 00:36:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Oct 2012, Ajgor wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    [...]
    > A co nazywasz przywilejami? Emeryturę po 25 latach?

    W żadnym razie.
    Doczytaj co Tomasz pisze.
    To, że składki na emeryturę nie pokrywają tej emerytury.
    Zwyczajnie, jeśli "normalnie" praca zajmuje ok.45 lat, przy czym
    trzeba policzyć 100% wynagrodzenia plus 19,52% składki emerytalnej
    oraz 2,45% chorobowej (zakładając że jest "zrównoważona", coś
    w tej okolicy chyba jest).
    Skoro w 25 lat należy uskładać tyle samo na okres poemerytalny,
    to przelicz ile składek wychodzi (nie zapominając o dramatycznym
    wskaźniku dla chorobowego, który skraca okres składkowy niepro-
    porcjonalnie bardziej).

    > Organizm górnika po 25 latach pracy jest nie raz zniszczony w stopniu

    I tu być może rzeczywiście powinna nastąpić intwerwencja państwa,
    na przykład w postaci zakazu pracy w szczególnie trudnych warunkach
    dłużej niż 10 lat (z może 15, nie znam się, ale na pewno nie do
    etapu istotnego wyeksloatowania organizmu).
    Rozumiem że pomijamy taki element, iż rzeczony przywilej obejmuje
    większość (jeśli nie wszystkie) stanowiska "dołowe", a nie tylko
    górników ścianowych.

    > Zmuszenie
    > ludzi do pracy do 67 lat w kopalni to by było zbiorowe morderstwo.

    Otóż AFAIK mylisz się.
    Zakładasz koncepcję "pracy do śmierci na tym samym stanowisku".
    Już starożytni Rzym... wróć - Germanie, mieli obcykany mechanizm
    w którym onże zakład górniczy musiał zapewnić miejsca pracy
    osobom które "odeszły z frontu" i wszelakie stanowiska od wydawania
    znaczków, prochu i innych takich robótek powierzchniowych były
    (z braku wyboru) obsługiwane przez byłych górników.
    No i chyba nie było to 25 lat, tylko jednak dłużej (co istotnie
    zmienia proporcję liczby potrzebnych stanowisk, nim mi ktoś
    nawrzuca że aż tylu "powierzchniowych" nie trzeba).
    Wbrew wrażeniom w kopalni trochę ludzi "na powierzchni" pracuje.
    Zgadza się?

    Tak BTW i nie do końca offtopicznie, bo w kwestii emerytalnej.
    Rzeczeni Niemcy reformę "67 lat" jak najbardziej przeprowadzili.
    Tyle, że zaczęli od listy stanowisk, na których nie wolno
    zatrudniać osób młodszych niż 50 (czy tam 55, już nie pamiętam)
    lat.
    Ktoś słyszał o pomyśle polskiego rządu na to *jakie* stanowiska
    proponować 67-letnim pracownikom?

    > I emerytury nie są opłacane przez resztę pracujących.

    Na mój gust flejm obejmuje koncepcję "swojej emetyrury" (wypracowanej
    ze swoich składek). Pomińmy więc ten szczegół :]

> [...]
    > Tyle, że ona krąży w kopalniach, a nie na zewnątrz. Na zewnątrz nikt by nie
    > dopuścił do jej rozprzestrzenienia. A szkoda.

    Szkoda.
    Jakoś nie widzę przeszkód, aby autor tej treści nie mógł jej
    rozpowszechnić np. w internecie. Ty widzisz?
    Widocznie... nie chce.

    > Zresztą już Premier Marcinkiewicz w swoim expose mówił,
    > że kwoty, jakie rzekomo skarb państwa dopłaca do górniczych emerytur są
    > wzięte z sufitu, i są całkowicie kłamliwe.

    Jest to możliwe.
    Również jest prawdą, że za część sytuacji "kopalnianej" odpowiada
    polityka tzw. okresu przemian, kiedy to węgiel służył m.in. jako "hamulec"
    dla ograniczania inflacji, co musiało poskutkować nierównowagą (i przy
    okazji dawało pole do wszelakich manipulacji, z odmianami kradzieży
    włącznie).
    Ale nie zmienia to faktu, że przeliczenie proporcji wysokości składki
    potrzebnej dla pokrycia emerytury jest jakie jest.

    > Prawda jest taka, że państwo polskie jeszcze nieźle na emeryturach górniczych
    > zarabia.

    Państwo? Być może :> (choć nie wiem jak)
    Ale ubezpieczeni (pozostali) już nie bardzo.

> [...]
    > Dziesiątki tysięcy ludzi straciły pracę tylko dlatego, że niewielka grupa

    A tego pewnie nikt nie wyklucza, czytelników grupy nie wyłączając.
    Idzie wyłącznie o fakt, iż składki są odprowadzane w takiej wysokości
    w jakiej są (albo i nie - jak kopalnie nie miały pieniędzy to po
    prostu składek nie płaciły i basta, jakby tak nie zapłacił szewc
    to go zlicytowali).

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2012-10-02 08:33:57
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    A jak jest z prawem do renty rodzinnej przysługującej wdowcowi?
    ####
    Dokładnie tak samo, tylko że wdowiec ma z reguły wyższą emeryture od żony.
    Zazwyczaj ma dużo więcej lat pracy i wyższe wynagrodzenie w tych latach.
    W efekcie jego emerytura średnio jest o połowę wyższa niż żony.

    pozdr

  • 27. Data: 2012-10-02 08:42:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-10-01 23:37, Ajgor pisze:

> [...]
    > Organizm górnika po 25 latach pracy jest nie raz zniszczony w stopniu
    > większym, niż kogoś innego po 40 latach pracy w innym zakładzie.

    Na prawdę nie ma się co denerwować. Są prace, które równie mocno
    wycienczaja, ale to nie jest sedno, do którego się nie odniosłeś.
    Napisałem przecież, że można i zrobić tak, by górnik w wieku 30 lat
    szedł na emeryture - jest jeden warunek - koszty tego powinna ponieść
    prywatna firma zatrudniająca tego górnika i czerpiąca korzyści z jego
    pracy, a nie wszyscy pozostali.

    > Zmuszenie ludzi do pracy do 67 lat w kopalni to by było zbiorowe
    > morderstwo.

    1) nikt nie musi przez całe życie pracować w jednym zakładzie, ba
    wykonywać jeden zawód.
    2) wg Ciebie murarz pracujący na wysokościach może...

    > I emerytury nie są opłacane przez resztę pracujących. To jedno z
    > największych kłamstw ostatnich 23 lat.

    W systemie, który mamy obecnie są. Nie muszą być, ale są - bo tai system
    emerytalny jest w Polsce.

    > Są szczegółowe wyliczenia. Istnieje nawet broszura informacyjna pod
    > tytułem "10 kłamstw o emeryturach górniczych".

    No a ja widziałem inne broszury, ale tez krążą tylko po domu cioci i
    wujka...
    Wiesz w dobie ogólnodostępnego internetu taki argument jest po prostu
    śmieszny.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 28. Data: 2012-10-02 10:26:10
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

> [...]
    > Co najwyżej jako emeryture wypłacałbym różnicę w zarobkach na dotychczasowym i

    A masz dla niego pracę na powierzchni?

  • 29. Data: 2012-10-02 10:34:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-10-02 10:26, Ajgor pisze:

    > A masz dla niego pracę na powierzchni?

    Tak jak dla wielu innych, praca jest (jeśli pominiemy rejony małych
    miejscowości popegieerowych)- kwestia jak płatna... Na prawdę znaleźć
    pracę to nie problem, nawet w miastach, gdzie bezrobocie oficjalnie jest
    2 cyfrowe. Kwestia jedynie jakie mamy kwalifikacje i za ile będziemy
    pracować.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 30. Data: 2012-10-02 10:47:45
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości ]

    > [...]
    >
    > W żadnym razie.
    > Doczytaj co Tomasz pisze.
    > To, że składki na emeryturę nie pokrywają tej emerytury.

    To jest właśnie sedno tego kłamstwa. Górnicy zarabiają niemałe pieniądze. Wiesz,
    co to oznacza?
    WYSOKIE składki. Składki płacone przez górników, i kopalnie spokojnie pokrywają
    emerytury górnicze.
    Jeszcze masa pieniędzy z nich zostaje. Emerytury wprawdzie też są wysokie, ale
    istnieje coś takiego, jak ograniczona wysokość emerytury (nie wiem, jak to się
    nazywa prawnie). Górnikowi z wyliczenia składek i dochodów wychodzi emerytura 6
    tyś. a dostaje 4 tyś, bo tak mówią przepisy. Po za tym tworząc ustawę
    emerytalną,
    składki wylicza się na podstawie domniemanej długości życia. Otóż górnik, który
    dożyje takiego wieku
    to jest prawdziwy ewenement. Przez 25 lat górnik odporwadza tyle składek,
    podatków itp, że póxniej musiał by żyć kilkadziesiąt lat, żeby odzyskać te
    pieniądze. Żaden tyle nie żyje. Więc to, co z tych pieniędzy zostaje, to jest
    zysk państwa. I ZUS-u. Prawde mówiąc to raczej górnicy dopłacają innym do
    emerytur. Taka jest prawda.

> [...]
    > Rozumiem że pomijamy taki element, iż rzeczony przywilej obejmuje
    > większość (jeśli nie wszystkie) stanowiska "dołowe", a nie tylko

    Ja akurat nie pracowałem na węglu, więc u mnie nie było "ścian" tylko przodki :)

> [...]
    > nawrzuca że aż tylu "powierzchniowych" nie trzeba).
    > Wbrew wrażeniom w kopalni trochę ludzi "na powierzchni" pracuje.

    A masz jakąś pracę dla tych, którzy kończą pod ziemią? Czy może wyrzucił być ich
    na bezrobocie?
    Po za tym mam znajomego, który ma firmę budowlaną. Opowiadał mi już kilka razy,
    że jak przychodzi do niego górnik emeryt, to on go nawet nie przyjmuje do pracy.
    Dlaczego? Bo ma tak myniszczony organizm, że się do pracy nie nadaje. Często nie
    ma siły normalnie pracować.

    > Na mój gust flejm obejmuje koncepcję "swojej emetyrury" (wypracowanej
    > ze swoich składek). Pomińmy więc ten szczegół :]

    To nie jest szczegół. To jest sens całości.

    > Szkoda.
    > Jakoś nie widzę przeszkód, aby autor tej treści nie mógł jej
    > rozpowszechnić np. w internecie. Ty widzisz?
    > Widocznie... nie chce.

    Autorem były związki zawodowe. A one nie są zainteresowane wychodzeniem na
    zewnątrz. Działają w interesie pracowników.
    I od razu odpowiadam na zarzut. Otóż wbrew temu, co się mówi, związki zawodowe
    NA PRAWDĘ działają w interesie
    pracowników. Są sprawy, o których powszechnie się nie mówi. O których nawet
    pracownicy nie zawsze wiedzą, a które związki zawodowe przeprowadziły po cichu.
    Na przykład w mojej firmie planowano wprowadzić system, w którym ludzie mieli
    pracować 7 dni w tygodniu po 12 godzin dziennie. Prawdziwe niewolnictwo.
    Związki do tego nie dopuściły. Cała sprawa odbyła się po cichu. Nikt nic nawet
    nie wie. Nawet pracownicy. Skąd ja w takim razie wiem? Ano stąd, że przez lata
    byłem Społecznym Inspektorem Pracy, i na szkoleniu pokazywano nam konkretne
    dokumenty na ten temat.

> [...]
    > Ale nie zmienia to faktu, że przeliczenie proporcji wysokości składki
    > potrzebnej dla pokrycia emerytury jest jakie jest.

    Jakiś czas temu przeliczyłem swoje składki (oczywiście uśredniając różne okresy,
    bo inaczej się nie da).
    Do wyliczeń wziąłem dane z PIT-11, i swoją emeryturę.
    Wyszło mi, że żeby odzyskać wszystkie pieniądze, jakie wpłaciłem, musiał bym na
    emeryturze żyć około 35 lat.
    Żaden górnik tyle nie żyje. Jeśli umrę wcześniej, państwo na tym zarobi.

    > Państwo? Być może :> (choć nie wiem jak)
    > Ale ubezpieczeni (pozostali) już nie bardzo.

    Raczej właśnie ubezpieczeni. Bo to właśnie składki nadpłacone zostają w ZUS-ie.
    Wysokie płace = wysokie składki.

> [...]
    > w jakiej są (albo i nie - jak kopalnie nie miały pieniędzy to po
    > prostu składek nie płaciły i basta, jakby tak nie zapłacił szewc

    Nigdy nie było tak, że kopalnie nie miały pieniędzy. Właśnie to tłumaczyłem.
    Podawanie takich informacji było elementem przekrętu tysiąclecia. Chodziło o
    obniżenie warości kopalń. Dzięki temu można było je przejąć za grosze.
    Żeby do tego doprowadzić, zbierano węgiel na hałdach i nie sprzedawano.