  • 1. Data: 2023-01-02 21:21:50
    Temat: Rękojmia? Nie rękojmia? :)
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Taak sobie czytam:
    ====================================
    Nowelizacja przenosi z kodeksu cywilnego do ustawy o prawach konsumentów
    (dalej jako: ustawa konsumencka) większość przepisów dotyczących
    konsumentów, a przy okazji wprowadza do nich zmiany. Najważniejsze są
    następujące:

    przepisów kodeksu cywilnego o rękojmi nie będzie stosować się do
    umów zawieranych z konsumentami,
    odchodzi się od takich pojęć jak wady fizyczna i prawna na rzecz
    niezgodności towaru z umową,
    ====================================

    i nie wiem dlaczego, ale mam jakieś takie przejmujące poczucie déja vu...

    Wesołego

    MJ

  • 2. Data: 2023-01-02 21:59:34
    Temat: Re: Rękojmia? Nie rękojmia? :)
    Od: n...@o...pl

    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(-a):

> [...]
    > ====================================
    >
    > i nie wiem dlaczego, ale mam jakieś takie przejmujące poczucie déj? vu...

    Znowu coś się zmienia? I tak przestałem już nadążać.
    Jest jakieś streszczenie jak jest (czy jak będzie)?

  • 3. Data: 2023-01-03 00:43:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-02, Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
> [...]
    >====================================
    >
    > i nie wiem dlaczego, ale mam jakieś takie przejmujące poczucie déja vu...

    Najwyraźniej po latach błyskotliwych, a przede wszystkim skutecznych,
    reform, z Nowym Rokiem, idzie stare.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2023-01-03 07:52:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Jan 2023 21:21:50 +0100, Michał Jankowski napisał(a):

    > i nie wiem dlaczego, ale mam jakieś takie przejmujące poczucie déja vu...

    Bo nie przeczytałeś dokładniej. A w szczegółach diabeł siedzi :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2023-01-03 15:02:27
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Bo nie przeczytałeś dokładniej. A w szczegółach diabeł siedzi :)

    No nie, wiem, że jest inaczej trochę niż w poprzednim obrocie.

    Ale kołomyja
    rękojmia -> niezgodność -> rękojmia -> niezgodność...
    musi się kręcić.

    MJ

  • 6. Data: 2023-01-03 16:20:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Jan 2023 15:02:27 +0100, Michał Jankowski wrote:

    > No nie, wiem, że jest inaczej trochę niż w poprzednim obrocie.
    >
    > Ale kołomyja
    > rękojmia -> niezgodność -> rękojmia -> niezgodność...
    > musi się kręcić.

    Istotnie, ale o co chodzi?

    Po zaimportowaniu starych przepisow o niezgodnosci do KC
    gdzies sie ta niezgodnosc za bardzo zgubiła?

    J.