eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy Władimir Władimirowicz Putin rozpowszechnił karalny fake news o rosyjskiej armii?! :-) [Rosyjskie Prawo Równiejszego]

  • 1. Data: 2022-12-24 08:33:17
    Temat: Czy Władimir Władimirowicz Putin rozpowszechnił karalny fake news o rosyjskiej armii?! :-) [Rosyjskie Prawo Równiejszego]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://tvn24.pl/swiat/rosja-nikita-jufieriew-zwroci
    l-sie-do-prokuratury-generalnej-po-slowach-wladimira
    -putina-o-wojnie-6551324
> [...]
    > [...] "Władimir Putin nazwał wojnę wojną. Ale nie było dekretu o
    > zakończeniu 'specjalnej operacji wojskowej' i wojny (Ukrainie) nie
    > wypowiedziano. Za słowa o wojnie skazano już kilka tysięcy
    > osób. Zwróciłem się do władz o pociągnięcie Putina do
    > odpowiedzialności za rozpowszechnianie 'fake newsów' o armii" -
    > napisał na Twitterze petersburski radny. [...]
    > Po inwazji zbrojnej Rosji na Ukrainę Putin podpisał ustawę, zgodnie z
    > którą za rozpowszechnianie "fałszywych informacji" o operacjach
    > wojskowych w Ukrainie, a także "dyskredytację sił zbrojnych Rosji"

    Jak rozumiem "całą grupą" jesteśmy za obroną rosyjskiej armii przed
    fake nwesami *w tym konkretnym przypadku* .
    Taka "prawna radocha" z cudzego wkopania się akurat pod choinkę :-)

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2022-12-24 13:25:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A może w tym dekrecie/ustawie jest, że fiutina nie dotyczy?
    No jak nie ma, to w "porządku prawnym" kacapii można zrobić z mocą wsteczną.
    I nie tylko w kacapii, mamy tak samo w PL - długopis podpisał lex-sasin, i nawet
    łatwiej, bo nie będzie musiał osobno ułaskawiać przed wyrokiem, nie wypisze się za
    szybko.

  • 3. Data: 2022-12-24 14:52:15
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    łatwiej, bo nie będzie musiał osobno ułaskawiać przed wyrokiem, nie wypisze się za

    A czy Putinowi nie przysługuje immunitet?
    U nas każdemu pierdzistołkowi w sejmie przysługuje.

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 4. Data: 2022-12-24 15:37:47
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 24.12.2022 o 14:52, Wiesiaczek pisze:

    > A czy Putinowi nie przysługuje immunitet?
    > U nas każdemu pierdzistołkowi w sejmie przysługuje.

    Przysługuje i będzie przysługiwał nawet jak go wywalą ze stołka.
    Przepchnął to przez dumę na początku tego roku.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2022-12-24 19:52:33
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Putinowi już nic nie pomoże. Nawet immunitet.

    A u was nie ma sejmu

  • 6. Data: 2022-12-25 02:03:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 24 Dec 2022 15:37:47 +0100, RadoslawF wrote:

    > Przysługuje i będzie przysługiwał nawet jak go wywalą ze stołka.
    > Przepchnął to przez dumę na początku tego roku.

    Jak on przepchnal, to ktos inny moze przepchnac odwolanie tego
    immunitetu.

    Zreszta w razie jakiegos przewrotu to nikt sie nie bedzie o ustawe
    pytal - aresztuja i/lub umrze na zawal.

    Chociaz ... tam jakies wybory przeciez beda. Jak sie ludzie zaczna
    buntowac, to moze nie byc tak latwo sfalszowac.

    J.

  • 7. Data: 2022-12-25 02:10:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 24 Dec 2022 08:33:17 +0100, A. Filip wrote:

> [...]
    > fake nwesami *w tym konkretnym przypadku* .
    > Taka "prawna radocha" z cudzego wkopania się akurat pod choinkę :-)

    Ale wiecie:
    -czy to oznacza, ze w Rosji budzi sie opozycja?
    -czy ona tam od dawna byla, i nie zawsze udawalo sie prosto wywiezc
    na Syberie

    ?

    J.

  • 8. Data: 2022-12-25 07:47:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.12.2022 o 02:03, J.F pisze:

> [...]

    > Chociaz ... tam jakies wybory przeciez beda. Jak sie ludzie zaczna
    > buntowac, to moze nie byc tak latwo sfalszowac.

    Przecież na białorusi ewidentnie sfałszowali i co - myślisz, że backa
    mocniejszy o putina?

    Z co w prawie napisane w rosji nie ma większego znaczenia. Natomiast
    zauważyłbym że u nas stosuje się właśnie takie same metody prawne jak w
    kacapi - "nie wszczyna się postępowań a wszczęte się umarza".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2022-12-25 10:37:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Dec 2022 07:47:00 +0100, Shrek wrote:

    > Przecież na białorusi ewidentnie sfałszowali i co - myślisz, że backa
    > mocniejszy o putina?

    Nie rozumiesz - aby sfalszowac wybory, trzeba miec samych swoich w
    komisji. Albo reszte przekonac lub zastraszyc.
    A tu widac narod odwaznieje. Znajdzie sie paru nieugietych, bo im np
    wnuka zmobilizowali, i problem.

    Sa jeszcze komisje wyzszego szczebla - u nich nie ma zwyczaju
    obwieszczac wynikow obwodowych, to sumowac mozna dowolnie.

    > Z co w prawie napisane w rosji nie ma większego znaczenia. Natomiast
    > zauważyłbym że u nas stosuje się właśnie takie same metody prawne jak w
    > kacapi - "nie wszczyna się postępowań a wszczęte się umarza".

    Dokladnie, aczkolwiek ... podobny zapis w KK mamy od dawna.
    Jesli nastapilo zlagodzenie lub skasowanie sankcji w KK, to stosuje
    sie nowe przepisy dla przestepstw popelnionych wczesniej.

    J.

  • 10. Data: 2022-12-25 11:09:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.12.2022 o 10:37, J.F pisze:

    > Nie rozumiesz - aby sfalszowac wybory, trzeba miec samych swoich w
    > komisji.

    NIe trzeba. Wystarczy mieć swoich w tych, co ogłaszają wynik.

    > Albo reszte przekonac lub zastraszyc.

    I to jest problem a nie naród - zawsze może wyskoczyć jakiś jelcyn i
    stwierdzić że on wygrał, a u wruskich wygra ten co będzie miał poparcie
    siłowników. Naród nie ma nic do tego.

    > A tu widac narod odwaznieje. Znajdzie sie paru nieugietych, bo im np
    > wnuka zmobilizowali, i problem.

    To się paru wyśle do kolonii karnej. Zresztą to nie jest tak jakbyśmy
    sobie życzyli, że ruskie to fajny naród, tylko car zły. Oni naprawdę
    wierzą w wielkoruś i moga srać za stodołą, byle byli "imperium". Rusek w
    życiu nie zamieni swjego życia w imperialistycznym muchoobsrańcu na
    domek na słowacji. Przecież nie bedzie żył w takim chujowym kraju jak
    słowacja, czy probałtyki a nawet polsza.

    > Dokladnie, aczkolwiek ... podobny zapis w KK mamy od dawna.
    > Jesli nastapilo zlagodzenie lub skasowanie sankcji w KK, to stosuje
    > sie nowe przepisy dla przestepstw popelnionych wczesniej.

    No ale tu nei zmienia się sankcji a umarza. Prawdę mówiąc nie
    przypominam sobie innej takiej ustawy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!