eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozwrot zakupionego towary w PKO BP. › Re: zwrot zakupionego towary w PKO BP.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Sarpedon <f...@b...cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwrot zakupionego towary w PKO BP.
    Date: Mon, 28 Jan 2008 22:03:12 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 37
    Message-ID: <fnlfuh$tbv$3@news.onet.pl>
    References: <fnlao3$8m6$1@mx1.internetia.pl> <fnlbfj$tbv$2@news.onet.pl>
    <fnld6l$t3j$2@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: riviera.nat.student.pw.edu.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1201554193 30079 194.29.137.41 (28 Jan 2008 21:03:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Jan 2008 21:03:13 +0000 (UTC)
    X-Sender: ZNjiH7nneYMN7nCDiniA7A==
    In-Reply-To: <fnld6l$t3j$2@mx1.internetia.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.9 (Windows/20071031)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:513875
    [ ukryj nagłówki ]

    Zyga pisze:

    >> idealny przyklad na zakup towaru niezgodnego z umowa ze wzgledu na wade
    >> wynikla jeszcze po stronie sprzedawcy lub producenta
    > Dzięki za odpowiedź.
    > Na co się powołać w rozmowie z kierowniczką? Ustawa o warunkach sprzedaży,
    > kodeks cywilny? Nie znam się na tym dlatego pytam.

    art. 8 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego - Dz.U.04.96.959:

    Art. 8
    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
    uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
    stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności,
    na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    się, że uznał je za uzasadnione.

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
    narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się
    stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
    odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
    Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
    rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1