    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zawieszenie dzialalnosci
    Date: Wed, 6 Dec 2006 15:40:14 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 6 Dec 2006 12:24:56 +0000 (UTC), Artur Golański napisał(a):
    > Tak dla US. NIE dla ZUS (skąłdki nadal płacisz musisz.

    Rzuciłem okiem na stronę ZUSu - na głównej stronie jest parę linków, m.in.
    do tej strony: http://www.zus.pl/niusy/k060120.htm

    Tak, wiem dobrze że to nie wykładnia, ale...

    "Obowiązek ubezpieczeń społecznych osoby prowadzącej pozarolniczą działalność
    gospodarczą powstaje od dnia rozpoczęcia wykonywania działalności, a ustaje
    z dniem zaprzestania jej wykonywania. Tak więc dla rozstrzygnięcia istnienia
    obowiązku ubezpieczeń społecznych decydujące znaczenie ma faktyczne
    prowadzenie działalności, a nie tylko posiadanie uprawnień do jej
    prowadzenia."

    Jak na mój gust to taki zapis jasno mówi, że jak nie prowadzimy działalności
    to nie podlegamy obowiązkowi ubezpieczeń społecznych...

    Co więcej, niżej jest przykład:

    "Przykład 1
    Osoba prowadzi jednoosobowo pozarolniczą działalność gospodarczą w zakresie
    nauki języka angielskiego od 1 października 2004 r. W ramach tej
    działalności współpracuje tylko z jedną szkołą nauki języków obcych. Szkoła
    działa w okresie od października do czerwca. W lipcu, sierpniu i wrześniu
    2005 r. osoba ta nie wykonywała działalności. W związku z faktycznym
    zaprzestaniem wykonywania działalności osoba prawidłowo dokonała
    wyrejestrowania z ubezpieczeń społecznych w tym okresie na formularzach ZUS
    ZWUA i ZUS ZWPA."

    Co krótko mówiąc - moim zdaniem zamyka sprawę. Można "zawieszać".

    > PS. popraw swoj dalimer (po '-- ' ma być spacja)

    Chyba delimiter? (jak już się czepiamy... ;))

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004