    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 26 Jun 2013 15:40:40 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: zarzad wspolnoty mieszkaniowej, opieszalosc

    On Wed, 26 Jun 2013, Adam Klobukowski wrote:

> [...]
    [...]
    > Ani Zarząd ani Administrator nie mają specjalnej mocy sprawczej jeśli pomiędzy
    > lokatorami występują jakieś konflikty. Zasadniczo, wolność Tomku w swoim domku,
    > z kilkoma ograniczeniami:
    >
    > 1) jak jest jakaś awaria [...]
    >
    > 2) jak ktoś jest wyjątkowo złym sąsiadem [...]
    >
    > 3) jak Ci sąsiad zakłóca spokój to wzywasz policję/straż miejską i albo on ma
    problemy albo ty.

    IMVHO pominąłeś szczegół o którym zdążyłem napisać obok: UoWL powiada,
    że sposób zarządu może być określony UMOWĄ.
    IMO nie ma przeszkód, aby w tym zakresie "egzekucję" stosowania się
    do regulaminu użytkowania części wspólnych prowadził zarząd.
    To, że zarząd może tyle co Ty sam, znaczy "na upartego" raczej
    niewiele, nie powoduje, że to nie zarząd może być właściwy
    do nękania niesubordynowanego mieszkańca i gonienia go po
    sądach.

    pzdr, Gotfryd