    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 26 Jun 2013 05:43:29 -0700 (PDT)
    Subject: Re: zarzad wspolnoty mieszkaniowej, opieszalosc
    From: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Wednesday, 26 June 2013 13:12:50 UTC+2, zara wrote:

    > Czy to znaczy, że w jakiekolwiek konflikty między lokatorskie (ktoś komuś
    > zajął miejsce na komórkę, "przejął na posadzenie sobie rzodkiewki kawałek
    > wspólnej ziemi" itp.) zarządca nie wtrąca się? Tzn. cokolwiek się dzieje
    > to tylko sąd rozstrzyga i koniec? Hmm... kiedyś jak zarządzane było to
    > przez gminę to chyba był większy porządek?

    Wydaje mi się że mylisz zarząd z administratorem. Zarząd to członkowie
    wspólnoty którzy zgodzili się przyjąć pewne obowiązki, Administrator to
    zazwyczaj firma która administruje nieruchomością (chociaż zarząd może to robić
    sam jak ma na to czas).

    Ani Zarząd ani Administrator nie mają specjalnej mocy sprawczej jeśli pomiędzy
    lokatorami występują jakieś konflikty. Zasadniczo, wolność Tomku w swoim domku,
    z kilkoma ograniczeniami:

    1) jak jest jakaś awaria (np. leje Ci się woda na głowę) która można naprawić
    tylko poprzez wejście do mieszkania sąsiada, to ten ma obowiązek udostępnić
    swoje mieszkanie do tego celu

    2) jak ktoś jest wyjątkowo złym sąsiadem nie respektującym podstawowych norm
    społecznych to można doprowadzić (wyrokiem sądu) do przymusowej sprzedaży
    mieszkania, ale nie wiem czy w PL jest choćby jeden taki wyrok.

    3) jak Ci sąsiad zakłóca spokój to wzywasz policję/straż miejską i albo on ma
    problemy albo ty.

    AdamK