    From: Stefan <s...@c...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zamach na Okenciu
    Date: Sat, 26 Jun 2010 20:25:36 +0200

    uwaga_NAIP pisze:
    > prawny oczywiście
    >
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,80672
    31,Na_Okeciu_sikha_proszono_o_zdjecie_turbanu__Dla_n
    iego.html?skad=rss

    http://www.hfhrpol.waw.pl/uchodzcy/opinie-i-wystapie
    nia/kontrola-bezpieczenstwa-pasazerow-na-lotnisku-ok
    ecie
    http://www.hfhrpol.waw.pl/pliki/ShaminderPuri.pdf

    > "Pan Shaminder Puri wyraźnie zaznacza, że bardzo często podróżuje,
    > również do Polski, w sprawach służbowych i prywatnych [...]"

    Więc zapewne znajomość polskich zwyczajów, w tym związanych z nakryciami
    głowy nie jest mu obca.

    > Z przytoczonych przepisów prawa nie wynika obowiązek zdjęcia turbanu
    > przy kontroli na odprawie lotniskowej, zwłaszcza mając na uwadze, co
    > ta czynność oznacza dla Sikha. Sikhowie wierzą, że turban określa ich
    > powiązanie z Bogiem i okrywa bardzo prywatną i osobistą część ciała.
    > Żądanie zdjęcia turbanu jest odczytywane jako najbardziej inwazyjny
    > akt, jaki można sobie wyobrazić. Pojawienie się bez turbanu publicznie
    > jest dla Sikha zawstydzające i upokarzające.

    A mnie z bogiem łączy AK-47 przewieszone przez ramię, ciekawe czy ta
    broń jest ujęta w przepisach.

    Przybył facet do Polski, więc niech się dostosuje do naszej kultury, a
    jeśli mu nasze zwyczaje nie odpowiadają to po co się tu pcha?

    --
    http://www.artveo.pl/