  • Data: 2004-05-08 13:32:46
    Temat: Re: wymuszona doplata do biletu lotniczego
    Od: sebol <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wald wrote:

    > tez nie umie sie doszukac artykulu mowiacego o zmianie warunkow umowy po jej
    > sfinalizowaniu, zawarciu?

    cyt:
    "Witam, kupilem bilet w biurze turystycznym placilem 2000PLN, zaplacilem na
    miejscu gotowka, dostalem rachunek na ktorym pisze ze jest do zaplata za
    bilet, nr lotu, wylot, przylot i moje nazwisko, byla to oplata koncowa.
    Bilet mialem odebrac za tydzien w tym biurze na podstawie tego rachunku.
    Dwa dni pozniej mialem telefon z tego biura ze "TRZEBA" doplacic 80zl bo
    osoba wystawiajaca sie pomylila nie doliczajac jakis tam oplat bo byl duzy
    ruch w biurze... To zwykle naciaganie klienta ktory nie ma wyjscia i musi
    doplacic za bilet bo musi wyleciec i nie ma czasu na inna rezerwacje..."

    ______________

    ma tu miejsce umowa sprzedaży

    WARUNKI
    1. Kupujący płaci 2000 zł
    2. Sprzedający zapewnia bilet na określonej trasie w określonym dniu -
    potwierdzeniem jest rachunek i przyjęcie gotówki.

    TOWAR:
    Bilet o określonych paramaterach w określonej cenie.

    Sprzedający uznaje póżniej, że jednak należy dopłacic do towaru 80 zł
    czym łamie art 4 par 1 ustawy i kupujący w tym przypadku może rządać
    zwrotu gotówki zgodnie z art 4 par 4.
    Poza tym ma niespecjalnie widze możliwośc żeby sprzedający mógł rządać
    wyższej cenie po sfinalizowaniu umowy. Bo nie ma takiej podstawy prawnej.
    Teoretycznie jeżeli sprzedaca nie wyda biletu na podstawie rachunku masz
    prawo zawiadomić policję.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl