  • Data: 2004-05-09 15:28:45
    Temat: Re: wymuszona doplata do biletu lotniczego
    Od: "Sławek" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:et8vm1-gms.ln1@ziutka.router...
    > Czepiasz sie sformulowan. Poczytaj KC o bezpodstawnym wzbogaceniu. Zreszta
    > jak pisalem, nie upieram sie i moge sie mylic. To moje zdanie i
    > interpretacja. Nic ponad to.

    Sądzę, że z bezpodstwanym wzbogaceniem nie mamy tu do czynienia, bo przecież
    istnieje causa w postaci zawartej umowy.
    Odrębną kwestią jest różnica pomiędzy podanymi cenami. Gdyby się na przykład
    zdarzyło, że bilet sprzedano omyłkowo za 20zł zamiast za 2000zł, to
    sprzedawca mógłby się powoływać na art. 5 kc. (nadużycie prawa ze strony
    kupującego). Jednak w przypadku kwoty rzędu 80zł raczej bym się tego nie
    spodziewał. Ponadto, stan faktyczny nie wskazuje na to, że kupujący wiedział
    o błędzie, więc sprzedawca nie skorzysta z art. 84 par.1 (błąd co do treści
    czynności prawnej).

    pozdr

    Sławek