  • Data: 2004-05-08 14:22:35
    Temat: Re: wymuszona doplata do biletu lotniczego
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <c7imng$jui$1@nemesis.news.tpi.pl>, wald wrote:
    > troche mi to zakrawa na straszna katastrofe, rozumujac twoim tokiem (prawa)
    > moge kupic 10ton cukierkow za 2000zl, zaplacic i w trakcie czekania na
    > odbior wystawiona mi zostanie faktura na kolejne 2000zl bo zmienilo sie clo
    > w bulgarii i osoba sprzedajaca mi te 10 ton nie wiedziala tego wiec to byla
    > pomylka i musze doplacic te kolejne 2000zl bo sie wzbogacilem bezprawnie...
    > ???

    1) To nie jest ten tok rozumowania. Tu sie nic nie zmienilo w trakcie
    trwania umowy. Tu zaistnial MZ blad w rodzaju pomylkowego przelania komus
    pieniedzy na nie te konto. Oczywiscie firma bedzie musiala wykazac ze tak
    wlasnie bylo.
    2) Liczy sie tez skala pomylki - jesli kwota bylaby duza to tez mozesz
    miec roszczenie do firmy (bo kupilbys gdzieindziej etc).

    > czy stan w momencie placenia czyli finalizowania umowy z opzonionym odbiorem
    > towaru nie jest stanem wiazacym ??

    Zapewne jest, ale tu zaszla pomylka co do odczytu stanu a nie jego zmiana.
    Przyklad ktory dajesz sprowadza sie do tego ze jest oferta, Ty ja
    przyjmujesz, placisz, a firma mowi ze masz placic podlug innej oferty. To
    co tu MZ zaszlo to ze jest oferta, tam napisane jest 2080zl, ale pracownik
    gapa odczytal (przepisal do umowy) 2000zl. Nikt oferty nie zmienil.

    Zreszta zdaje sobie sprawe ze to wszystko takie klarowne nie jest i w
    moim przekonaniu takie zachowanie firmy ja dyskredytuje, ale to juz o
    etyce.

    --
    Marcin