  • Data: 2007-10-13 20:39:55
    Temat: Re: wybory w wersji light - pytanie o podstawy prawne
    Od: Jacek_P <W...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    b...@p...onet.pl napisal:
> [...]
    > przeprowadza wydziałowa komisja wyborcza w terminie przypadającym po terminach
    > wyboru Rektora i prorektorów. (...)
    > par 4.7
    > Prodziekanów, (...) wybiera rada wydziału wybrana na nową kadencję, na wniosek
    > dziekana-elekta. Wybory prodziekanów przeprowadza wydziałowa komisja wyborcza.
    > (...)
    > par 4.9
    > Skład organu kolegialnego, (...) uzupełnia się w drodze wyborów
    > uzupełniających, (...) Do wyborów uzupełniających stosuje się odpowiednio
    > postanowienia statutu dotyczące wyborów.

    No to masz klarownie wszystko, czyli jest tak jak pisalem.
    Dziekan ustapil, wiec zgodnie z par.4.6 Rada Wydzialu musi przeprowadzic
    wybory nowego dziekana. Nowy dziekan wnioskuje do Rady o wybor nowych
    dziekanow przez niego rekomendowanych. Obecni prodziekani sa od momentu
    ustapienia dziekana wylacznie p.o. prodziekanow. Nowy moze ich akceptowac,
    tzn. rekomendowac ponownie na stanowiska, ale nie musi.
    U nas zazwyczaj bylo tak, ze nowy dziekan albo byl aktualnym
    prodziekanem, albo w swojej karierze mial epizod prodziekanski. I o tyle
    bylo to dobre, ze mial doswiadczenie administracyjne i znal procedury.
    Stanowisko dziekana jest kierowniczo-administracyjne a nie naukowo-dydaktyczne,
    wiec wpuszczenie zoltodzioba to katastrofa dla wydzialu.

    > I to jest dokłądnie wszystko, co znalazłem z statucie na temat wyborów.
    > Moim zdaniem ststut nie przewiduje sytuacji w której dziekan wybierany jest w
    > innym terminie niż po zakończeniu kadencji. Szczególnie zastanawiają mnie
    > określenia: rada wydziału wybrana na nowa kadencję, po terminie wyborów
    > rektora, dziekan-elekt...

    A jakbys chcial miec? Najpierw wybiera sie rady wydzialow i senat. Potem senat
    wybiera rektora, a on rekomenduje prorektorow. Potem radzy wydzialow wybieraja
    dziekanow a oni rekomenduja prodziekanow. Hierarchia wyboru jest zachowana.
    Kolejnosc jest tak dobrana, aby ewentualni kandydaci do stolka rektora mogli
    w razie przegranej startowac jeszcze na dziekanow.

    > A jeśłi trybu wyborów nie przewiduje ststut, to jakie przepisy stosować? Poza
    > tym dziekan nie jest organem kolegialnym, tylko jednoosobowym, więc par 4.9
    > nie może być stosowany. mam rację?

    Tak. Ale ten statut jest klarowny.
    --
    Pozdrawiam,