  • Data: 2006-05-24 12:11:53
    Temat: Re: wiek graniczny-nadal 15 lat czy coś się zmieniło?
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none> szukaj wiadomości tego autora

    Piotrek wrote:
    > Dotychczas byłem pewny, że prawnie ustaloną granicą, powyżej której nie ma już
    > mowy o pedofilii, jest UKOŃCZONE 15 lat. Chodził mi bowiem po głowie jakiś

    Przed 15. rokiem też nie ma mowy o pedofilii. Pedofilia zaczyna się
    znacznie niżej - i jest to problem medyczny, a nie prawny.

    > paragraf mniej więcej takiej treści: "Kto dopuszcza się takich a takich czynów
    > z osobą PONIŻEJ 15 roku życia, podlega takiej a takiej karze" (inna sprawa, że

    Owszem, jest to nielegalne, ale niekoniecznie pedofilia.

    Prawdziwego pedofila dobrze 'rozwinięta' 13-latka raczej nie "ruszy",
    jego rajcują małe dzieci.

    > sporo ludzi z jakichś powodów uważa, że ta granica wynosi 16 lat). Co prawda z
    > punktu widzenia logiki to, że poniżej 15 roku życia coś jest karalne, nie
    > oznacza, że od 15 lat w górę karalne nie jest, ale sądziłem, że ten przepis
    > właśnie tak należało interpretować-poniżej 15 lat zabronione, od 15 lat wzwyż-
    > legalne.

    Jasne, że legalne.

    [ciach]

    > Ponieważ po tym, czego wysłuchałem, zwątpiłem w kompetencje owych PRAWNIKÓW,
    > zadaję to samo pytanie tutaj, licząc na trochę bardziej jednoznaczną odpowiedź:
    > czy kontakt seksualny z osobą, która ma 15 lat (co jest dla mnie tożsame z tym,
    > że UKOŃCZYŁA 15 rok życia), jest już z prawnego punktu widzenia bezpieczny?
    > Przypuśćmy, że jakaś osoba urodziła się 4 kwietnia 1990 roku. Czy od 4 kwietnia
    > 2005 roku owa osoba może sobie legalnie uprawiać seks z kim chce i ta druga

    Lepiej poczekać do 5 kwietnia, żeby już decydowanie i jednoznacznie było
    po 15. urodzinach :) (np. panienka urodziła się godzinie 18-tej,
    stosunek był przed 18-tą i już z formalnego punktu widzenia jest
    przestępstwo).

    > osoba nie będzie już mogła być uznana za pedofila, czy też może coś się

    Ponownie: pediofilia to problem medyczny, nie prawny.

    > ostatnio zmieniło? Pytam, bo po obejrzeniu tego talk-show zacząłem się
    > zastanawiać czy ostatnio owa prawna granica poszła w górę, czy może
    > wypowiadający się PRAWNICY bredzili od rzeczy.

    TVN czy jakiś inny szajs? Lepiej tego nie oglądać, bo można zgłupieć -
    tępota i najtańszy populizm panuje w progaram typu "Uwaga" i innych tego
    tpu badziewiach.