    From: "Czapla" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: udzialowiec spolki zoo
    Date: 28 Dec 2004 12:15:21 +0100

    > Osobiście nie ponosisz żadnej odpowiedzialności, co najwyżej Twoje udziały
    > stracą wartość.

    To chyba nie do końca jest tak. Na początku lat dziewięćdziesiątych była w
    prasie ostra dyskusja na ten temat i o ile dobrze pamiętam, było inaczej.
    Jeśli spółka narobi długów, przekrętów itd. to faktycznie odpowiadasz tylko do
    wysokości udziałów. Ale jeśli powstaną zobowiązania podatkowe, wtedy wspólnicy
    odpowiadają już całym majątkiem. Przeciwnicy tej tezy argumentowali, że to
    podważa w ogóle ideę "ograniczonej odpowiedzialności". Być może coś się ostatno
    zmieniło, bo wszedł parę lat temu nowy kodeks spółek handlowych. Przekonsultuj
    to lepiej ze specem od prawa handlowego, bo możesz się obudzić z ręką w nocniku.

    Pozdrawiam

    Czapla