eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawotaksa notarialna a Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu › Re: taksa notarialna a Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    From: Maverick <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: taksa notarialna a Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    Date: Mon, 20 Apr 2009 17:01:12 +0200

    x...@g...com wrote:
    > Kupuję Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu za 150000.
    > Notariusz podał mi sumę 5300 za wszystkie opłaty notarialne.
    > Jak to jest jedne kalkulatory pokazują maksymalna stawkę za taksę
    > notarialną zgodnie z rozporządzeniem od 150 000 = 1010 + 0,4% z
    > nadwyżki powyżej 60 000 czyli. 1010 + 450 = 1460 a inne przy
    > Spółdzielczym własnościowym prawie do lokalu połowę tej stawki.
    > Jest jakaś podstawa prawna (na którą mógłbym się powołać negocjując z
    > notariuszem) określająca że przy tym typie zakup stawka maksymalna za
    > taksę notarialną wynosi połowę obowiązującej stawki?

    Wysmiej go i idz do innego.

    Ja za mieszkanie o wartosci 275k (tez sp.-wł.) zaplacilem 1150 za umowe
    przedwstepna (lacznie z VAT i odpisami, sama taksa to 800 pln) a przy
    umowie sprzedazy (taka sama taksa + 400 pln taksy za ksiege wieczysta) -
    lacznie ok 1600. Notariusz w Warszawie, na Mokotowie.

    Jeszcze jedno - moze on powiedzial Ci razem z PCC (2% od wartosci) -
    wtedy to by sie zgadzalo. Ja wczesniej poszedlem i sie zapytalem o
    wyliczenia kosztow - i dostalem wyszczegolnienie ile za co bede placil
    (rozpisane na taksa, vat, pcc, oplaty sadowe, vat od odplat, oplaty za
    odpisy + vat od nich) oraz suma.

    --
    Regards,
    Maverick