    From: Sarpedon <f...@b...cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: skrecanie w lewo i zjazd z ronda - egzamin na pj
    Date: Sun, 30 Dec 2007 14:42:27 +0100

    marek pisze:

    > jade droga jednokierunkowa i skrecam w droge jednokierunkowa o 2 pasach
    > ruchu. ktory pas moge zajac po skrecie? tylko prawy?, czy moge zajac lewy
    > lub prawy?

    mozesz dowolny, ale na egzaminie egzaminator sprawdza czy trzymasz sie
    prawej prawedzi jezdni, wiec zajmij prawy. jesli jednak dostaniesz
    polecenie, ze zaraz po tym skrecie musisz jeszcze raz skrecic w lewo
    albo ten prawy pas jest jakis "specyficzny", czyli np. zwezajacy sie lub
    dla busow lub jeszcze cos innego, to oczywiscie zajmij lewy.

    > i drugie pytanie: jest rondo o 2 i 3 wyznaczonych pasach ruchu. z jakiego
    > pasa dozwolony jest zjazd? czy tylko z prawego pasa? czy moge takze - po
    > upewnieniu sie, ze nikomu nie zagrazam - zjechac ze srodkowego lub lewego
    > pasa ?

    to zalezy z jakiej ulicy jedziesz i na ktora ulice wjezdzasz. jesli na
    pierwsza z prawej to zajmuj zewnetrzny pas. jesli na pierwsza z lewej
    (czyli np. 3 z prawej przy czterech ulicach wychodzacych z ronda) to
    mnie uczono, ze wjezdzasz na wewnetrzny na rondzie i przy zjezdzie, po
    przejechaniu ostatniej ulicy, ktora masz minac, zjezdzasz na zewnetrzny
    pas. inna opcja jest takze, jesli jezdnia, na ktora chcesz zjechac
    posiada dwa pasy w "twoim" kierunku. zdania jednak tutaj sa podzielone -
    instruktorzy swoje, egzaminatorzy swoje, policja swoje a straz miejska
    swoje (przerabialem ten problem na przykladzie koszalinskiego ronda
    solidarnosci)