eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworównouprawnienie w ochronie zdrowia - czy istnieje takie pojecie › Re: równouprawnienie w ochronie zdrowia - czy istnieje takie pojecie
    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: równouprawnienie w ochronie zdrowia - czy istnieje takie pojecie
    Date: Fri, 19 Mar 2010 00:09:26 -0000

    > IMO nie.
    > Prawa pracownicze nie mają żadnego przełożenia na inne zakresy
    > działalności człowieka (w tym "prywatne zamieszkiwanie").
    > Dajmy na to w upały pracownikom przysługują napoje, uzasadnij
    > teraz, że (w upały) miasto powinno mieszkańcom komunalnym
    > dostarczać napoje (w ilości 3x większej niż pracownikom zatrud-
    > nionym na 8-godzinnej zmianie).

    ok to moze napisze konkretniej, poniewaaz przyklad z napojami
    jest tu raczej nie trafiony.

    Przepisy chroniace pracownika okreslaja pewien maksymalny
    poziom hałasu. Uznaje sie ze jezeli pradcownik bedzie poddany ekspozycji
    na halas o wartosci wyzszej niz X, moze to byc niebezpieczne dla
    jego zdrowia.

    Przepisy ochrony srodowiska nie definiuja poziomu halasu dla danej
    inwestycji - a wiadomo ze bedzie wytwarzala ten halas.
    Inwestycja bedzie polozona w bezposredniej bliskosci do budynkow
    mieszkalnych.
    Czyli mieszkancy beda poddawani dzialaniu powyzszego halasu.
    Nie mozna bezposrednio zastosowac przepisow o ochronie pracownika,
    poniewaz to mieszkancy a nie pracownicy beda poddawani ekspozycji.

    Czy w takim przypadku mozna przyjac ze mieszkancy maja takie same
    prawa jak pracownicy i rowniez powinno sie im zapewnic ochrone przed
    tymze halasem. Skoro dla pracownikow przekroczenie poziomu
    halasu jest niebezpieczne to dla mieszkancow rowniez.

    Czy w takiej sytuacji inwestor powinien byc zobligowany do przedstawienia
    stosownych danych pomiarowych/zapewnienia mieszkanca takiej samej ochrony
    w zakresie halasu.

    Skoro przekroczenie tego halasu bedzie szkodliwe dla pracownika, ktory
    poddany jest ekspozycji przez 8h, to tym bardziej dla mieszkanca, ktory
    w skrajnym przypadku moze byc poddany ekspozycji blisko 24h na dobe.

    Najbardziej interesuja mnie konkretne paragrafy ktore mozna
    zastosowac tutaj, jezeli oczywiscie jakies mozna.

    Pzdr
    Darek