    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rodzina zastepcza
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <5e388616$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 04 Feb 2020 10:59:54 GMT

    > Zatem odpowiadałeś na coś, czego nie ma, bo nikt nikogo do rodzenia
    > nie zmusza.

    No zgadza sie. Ale w dyskusji pojawiło sie pytanie o taki przymus wiec
    odpowiedziałem.

    > Jeśli jednak zgaszasz się, że więcej pieniędzy ma ten, kto pieniądze
    > do banku wpłacił, niż ten, co nie wpłacił (nie zarobił), z czego nie
    > wynika obowiązek posiadania pieniędzy, tak samo to, że większą
    > emeryturę ma ten, kto do systemu emerytalnego się bardziej dołożył
    > (wychował dzieci), niż ten, kto się w ten sposób nie dokładał.

    Podchwytliwe i ciekawe.
    Czy wieksza emeryture powinien miec ten co przez 50 lat zarabiał 10
    krotnosc sredniej pensji i takowe wpłacał składki czy ktos kto pracował
    za srednia (albo zeby było jeszcze ciekawiej - pracował na czarno) ale ma
    5 dzieci...
    Obecny system premiuje zdecydowanie tego pierwszego.
    Jak rozumiem, ty sugerujesz ze powinien tego drugiego ale skąd mamy
    pewnosc ze jego dzieci nie beda rownie mało wkładali do systemu jak ich
    ojciec? Czy zatem emerytura ojca powinna byc zalezna od wpłat dzieci?
    Wychodzi z tego piramida jak w amwayu...

    > Bo piszesz o tym, że nie musimy się rozmnażać (bo się w Afryce
    > rozmnażają podwójnie). Tymczasem to nie jest tak, że jak w Afryce
    > przybyło 50 milionów ludzi, to u nas przez 20 lat może się urodzić
    > 100 tysięcy i będzie ok.

    Nie jest? Dlaczego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia