  • Data: 2006-03-09 05:40:07
    Temat: Re: poczta i otwarta paczka
    Od: maho <m...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):
    [ciach]

    > Oczywiście, ze mozna, jeśli podejrzewamy, że popełnione zostało
    > przestepstwo, jednak nadal podtrzymuję, że nie warto, szkoda nerwów i
    > czasu. Ja bym nie wzywał, ponieważ uważam, że policja ma wazniejsze sprawy
    > na głowie.
    > Analizując statystyki policyjne widać wyraźnie, ze ludzie wzywają policję
    > do byle czego.

    Pisząc o wzywaniu policji, miałem bardziej na myśli zabezpieczenie
    dowodów (policjant widział, policjant napisze w protokole), niż żeby od
    razu na miejscu aresztował jakąś szajkę :). Być może rzeczywiście bez
    sensu, ale z drugiej strony, potem każdy może powiedzieć że sobie sam
    rozciąłem paczkę w domu (dość rozsądnie, w końcu żeby otworzyć paczkę
    muszę porozcinać taśmy).

    I nie mam pretensji że ktoś rozciął. W końcu wiem że jakoś muszą tam
    wyrywkowo sprawdzić czy w paczce nie ma jakichś rzeczy ciekawszych niż
    książki, za to zabronionych , typu heroina lub nieoclony towar wartości
    kilkanaści tys. zł (paczka była kilka razy większa niż książka w środku,
    nie wiadomo po co).

    Ale wydawało mi się, że jeżeli ktoś dostarcza mi przesyłkę, jest
    instytucją zaufania publicznego, przesyłka jest chroniona tajemnicą
    korespondencji, to jeżeli ten ktoś musi tą tajemnicę naruszyć, to
    powinien mnie o tym grzecznie przy odbiorze paczki poinformować. A nie
    że muszę sam się domyślać WTF i zawracać głowę na p.s.p :).

    Kwestia tylko czy taka informacja jest wymagana przez prawo, czy też
    należy do dobrych obyczajów których poczta nie musi przestrzegać
    (chociaż mogłaby)?

    pozdrav

    maHo