    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niszczenie środowiska
    Date: Fri, 12 Feb 2021 15:32:19 +0100
    From: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    /

> [...]
    > Nastolatka może odpowiedzieć za zniszczenie środowiska, bo podczas
    > Młodzieżowego Strajku Klimatycznego przemawiała przez megafon.
    > Podczas manifestacji MSK została spisana za udział w zgromadzeniu. -
    > Policjanci nakazali mi okazać plecak. Miałam w nim megafon. No ale
    > posiadanie go nie jest przecież zabronione - zwraca uwagę. - Zdziwiłam
    > się,
    > kiedy usłyszałam, że miałam narazić środowisko na szkodę, bo podczas
    > protestu przemawiałam do tłumu. Nikt wtedy nie zwrócił mi na to uwagi,
    > policjanci nie nakazali przestać - zauważa.>>

    astoletnia-aktywistka-przemawiala-na-strajku-klimaty
    cznym.html#sortBy:Popularity-Desc

    Do sztumu z nimi!!!
    Policzmy (takie tam envelope calculation): prędkość dźwięku w powietrzu to
    ok. 340 m/s, odległość pomiędzy uszami typowego kulsona to ok 20 cm, fala
    stojąca o tej długości to 1700 Hz.
    Może rzeczone megafony wydawały dźwięki o maksimum głośności w okolicy tej
    częstotliwoci i kulsony bały się, że pustka (powietrze) wypełniająca im
    przestrzeń pomiędzy uszami zacznie rezonować, doprowadzając do uszkodzeń...
    No właśnie czego? Typowy kulson nic tam nie ma, no może jedną czy dwie
    szare komórki.

    Kamil