    Subject: Re: nieinterwencja według GW [2.4 promila alkoholu i zgłoszenie pobicia po
    parudziesięciu minutach]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <a...@w...eu> <5f635e5f$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <1qijt8jn7tdi2$.n13umq8kl3jg.dlg@40tude.net>
    <5f63a251$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <1menr19naa18e$.a31c6l832hib.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Fri, 18 Sep 2020 21:08:37 +0200

    W dniu 18.09.2020 o 10:57, Olin pisze:
    > Ale właśnie stóż prawa nic nie kombinował, tylko ziewnął i rozłożył ręce.

    A dało się? Ile upłynęło od zdarzenia do wizyty?

    > To nie jest incydent. Przydługi artykuł opisuje historię kobiety z wsi pod
    > Tarnowem, której były mąż ma zakaz zbliżania się, a mimo to ją nachodzi i
    > bije. Policji udało się sporządzić notatkę.

    Uyciąłem resztę. Znowu nie mam zaufania do opisujących to dziennikarzy,
    ale Policja nie może łatać luk prawnych, czy orzeczeniowych. Nie możemy
    zatrzymać faceta tylko z tego powodu, że Prokurator, czy Sad orzekły
    nieskuteczne środki zapobiegawcze. To te organy powinny po prostu
    zmienić te środki. Jeśli pomimo zakazu zbliżania się facet nadal
    nachodzi ofiarę, to jest kilka prawnych możliwości.

    Po pierwsze można zmienić środki zapobiegawcze na tymczasowy areszt. Ale
    to też jest średnie rozwiązanie, bo wiecznie w tym areszcie idioty
    trzymać nie sposób.

    PiS w 2019 roku wprowadził pakiet ustaw - szczegóły są zawarte tutaj:
    https://tiny.pl/7pm66. Ale od dawna mamy Ustawę z dnia 29 lipca 2005 r.
    o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.

    --
    Robert Tomasik