    From: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nauczyciel, czy to sadyzm?
    Date: Sat, 8 May 2004 18:55:41 +0000 (UTC)

    Piotr 'judash' Kostrzewa <hawat@_CUT_wp.pl> napisał(a):

    > czy to sadyzm?

    słownik języka polskiego PWN:

    sadyzm m IV, D. -u, Ms. ~zmie, blm
    1. &laquo;skłonność do okrucieństwa, dręczenia kogoś, znajdowanie przyjemności w
    zadawaniu i oglądaniu cierpień&raquo;
    2. med. &laquo;zboczenie seksualne polegające na doznawaniu zadowolenia płciowego
    przy zadawaniu bólu partnerowi&raquo;

    Które z tych dwu znaczeń proponujesz odnieść do tego przypadku?

    > Pewna nauczycielka wymyslila "kare" dla ucznow klas 1-3, dodajmy ze do
    > uczniow "gadatliwych".
    > Wielki, czerwony jezyk przypinany jak krawat... Nie musze mowic jak
    > dziecko to przezywa.

    Metoda ma właśnie na celu to, aby dziecko przeżywało. Jak mówi literatura
    pedagogiczna ukształtowanie poczucia winy, wstydu, skruchy w przypadku
    przekroczenia ustalonych norm jest podstawowym warunkiem nauczenia dziecka
    zasad moralnych. Mój syn, jak miał trzy latka, też kiedyś z wielkim wstydem
    przyszedł z przedszkola, bo pani postawiła go do kąta. Nie powtórzył więcej
    tego zachowania.

    Zgodnie z art. 354 par. 2 kc. jako wierzyciel (ojciec) masz obowiązek
    współpracować z dłużnikiem (szkoła) w celu prawidłowego wykonania
    zobowiązania opieki nad Twoim dzieckiem, nauczania go i wychowywania.
    Poprzyj zdecydowanie działania nauczycielki zmierzające do wyeliminowania u
    dziecka zachowań sprzecznych z prawem szkolnym, a zaręczam Ci - jęzora nosił
    nie będzie, w kącie nie będzie stał, przesadzać go pani nie będzie miała
    powodu, ganić też nie. Same pochwały za dobre zachowanie - czyż to nie
    wspaniała perspektywa dla Twojego dziecka?

    Troszkę tylko rodzicielskiego wysiłku i będziesz puchł z dumy na
    wywiadówkach.