  • Data: 2012-04-14 11:57:29
    Temat: Re: gdzie można się zameldować?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-04-14, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > Przecież go własnie o to pytałem, tam gdzie pisał ze w namiocie się
    > nie da :) - nie widzę podstaw, aby "dom" uznać za "lokal".

    Ale ja tego nie pisałem! Ale widzisz przeciwskazania, żeby w domu znajdował
    się tylko jeden lokal? Por. np. definicję z aktu:

    http://www.lex.pl/du-akt/-/akt/dz-u-98-120-787

    ----
    1. Samodzielnym lokalem mieszkalnym, zwanym dalej "lokalem", w rozumieniu ustawy
    jest:
    1) wydzielona trwałymi ścianami w obrębie budynku izba lub zespół izb przeznaczonych
    na stały pobyt ludzi, który wraz z pomieszczeniami pomocniczymi służy zaspokajaniu

    ich potrzeb mieszkaniowych,
    2) budynek mieszkalny, w którym znajduje się tylko jeden lokal (dom jednorodzinny),
    oraz lokal stanowiący odrębną nieruchomość, jeżeli taki dom lub lokal jest w
    całości
    przedmiotem najmu.
    ----

    > Oczywiscie kryterium "jednorodzinnosci" nie jest istotne, z p. widzenia
    > prawa liczy się czy sa tam wydzielone lokale, tego też dokonuje się
    > formalnie, a kończy się odrębnymi wpisami do KW, każdy lokal osobno.

    Starosta (i zaświadczenie) jest potrzebny do formalnego wyodrębnienia
    lokalu z budynku. Wg mnie dom spełnia definicję lokalu (punkt który
    cytowałem powyżej, ale też wcześniej), a zaświadczenie starosty nie jest
    potrzebne do uznania lokalu "lokalem" (bo takiego warunku w definicji
    nie ma), tylko do jego formalnego wyodrębnienia.

    A tymczasem namiot nie spełnia warunków z definicji (samodzielność,
    trwałe ściany, wydzielona w obrębie budynku).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl