    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 7 Sep 2012 21:37:10 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: błędna informacja na opakowaniu urządzenia.
    <k2at6t$rdb$2@news.dialog.net.pl> <k2atqs$7jf$1@node2.news.atman.pl>
    <k2atsj$7jf$2@node2.news.atman.pl> <5...@i...pl>
    <k2b0e9$m8d$1@node1.news.atman.pl>
    <50499d3a$0$1300$65785112@news.neostrada.pl>
    <k2c8th$ehq$1@node2.news.atman.pl>
    <5049b02c$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <k2ccn3$i31$1@node2.news.atman.pl>
    <5049b751$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <k2cd8d$i31$3@node2.news.atman.pl>
    <5049b944$0$1301$65785112@news.neostrada.pl>
    <k2d7re$rhv$1@node2.news.atman.pl>

    On Fri, 7 Sep 2012, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Hmmm wsiadając za kółko też mógł nie słyszeć, że do tego trzeba
    > mieć prawo jazdy.

    W kwestii formalnej - ustawodawca przypisuje sobie prawo do
    domagania się aby *każdy* znał ustawy (a odesłania do rozporządzeń
    są w ustawach, więc konieczność znajomości rozporządzenia
    wynika z ustawy, a nie faktu ze to rozporządzenie istnieje,
    więc na ustawach można poprzestać).
    Za to przepisu zobowiązującego konsumenta do znajomości
    informacji technicznych nie ma :)

    > I to ma o czymś świadczyć ?

    Jestem przeciw.
    Bo teza wyżej sugeruje "obronę bezbronnego", a IMVHO z tytułu
    informacji podanej tak, że wprowadza w błąd (zakres sporu
    z tego powodu w poscie obok, znając zastrzeżenia nie będę
    się powtarzał, IMO fakt podania dwu informacji nie powoduje,
    że pierwsza przestaje być "wprowadzająca w błąd", jestem
    za tępieniem "dopisków fontem 2 punkty") - więc z tytułu
    wprowadzenia w błąd IMVHO roszczenia kupującego powinny
    być uznane nawet, jeśliby umyślnie kupił źle opisany towar.
    Napis "wszystkie" jest celowo umieszczony tak a nie
    inaczej - i stanowi (IMO) większą "szkodliwość społeczną"
    niż wyzyskanie tego faktu przez kupującego.
    Tak, wiem, to się już nie będzie pokrywało z aktualną
    "literą", choćby ze względu na art.5 KC :>

    pzdr, Gotfryd