  • Data: 2003-04-03 13:23:36
    Temat: Re: bezzasadne wypowiedzenie umowy o prac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 2 Apr 2003, Robert Tomasik wrote:

    >+ Ale pracownicy stacji PKN ORLE nigdy nie są pracownikami tej formy. Z tego
    >+ co wiem, to sprzedaż na stacji prowadzi zupełnie inna firma (agent)
    >+ zatrudniający pracowników do obsługi stacji.

    Nie ma sprawy. To ma coś zmienić ? Może... tylko co ?

    >+ Tak więc w tym wypadku jego
    >+ stanowisko pracy zostało zlikwidowane, ponieważ agent nie prowadzi
    >+ już w ogóle stacji.

    Ja np. pytałem czy stacja została zlikwidowana :)
    Tak - czy nie ?
    Zakładając że miałaby miejsce likwidacja stanowiska a *nie*
    przejęcie zakładu - to pracownikowi odszkodowanie, prawda.

    Tak wKF: komu odpowiadasz ? Bo "starą" część wątku mam już wyciętą
    i z braku info w poście nie wiem :(

    >+ A on był pracownikiem agenta.

    Był. Z cytowanego zapisu KP wyraźnie (IMHO) wynika że prawo
    pracy wtrąca się w takie przypadki, że zakład pracy *zostaje*
    a pracodawca *się zmienia*.
    Wyjątkiem jest (IMO) upadłość, kiedy to sprzedaż upadłego
    zakładu nie daje żadnych gwarancji pracownikom - tak to
    wynika z art.41 KP.

    Ktoś tą stację (jak na mój gust) ewidentnie "przejmuje"
    (termin z art.23.* KP) - i on ma pracowników na głowie.
    Oczywiście - pracownicy mogą zrezygnować przez 7 dni
    (art.23.1.5).

    Tak BTW: czytam co tam w KP jest - i nie widzę różnicy
    między układem że stary pracodawca przekazuje zakład
    innej firmie w zarząd, a przypadkiem że odbiera
    go z powrotem we władanie :]

    pzdr, Gotfryd