eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot sprzętu zakupionego Pomocy ! › Re: Zwrot sprzętu zakupionego Pomocy !
  • Data: 2004-02-14 13:29:55
    Temat: Re: Zwrot sprzętu zakupionego Pomocy !
    Od: "ag" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Dawid" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c0l28a$gg6$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    > Użytkownik "JFK" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:pan.2004.02.14.10.10.45.979086@okg.pl...
    > > On Sat, 14 Feb 2004 10:23:54 +0800, Marcin Debowski wrote:
    > >
    > >
    > > > Dodatkowo, jesli firma nigdzie nie podala tej informacji, a taki ma
    > > > obowiazek, to nalezy powiadomic Inspekcje Handlowa.
    > > poza powiadomieniem ten czas sie wydluza w tej chwili nie pomne o ile
    > > ale dosc dramatycznie (chyba 3 miesiace)
    > > pozdrawiam
    >
    >
    > Dziekuje slicznie !
    > Napisze jeszcze 1 maila ...tak dla wszystkiego i rzeby nie byc chamem i
    jak
    > cos to w poniedzialek wysylam...
    > Jeszcze tylko 1 pytanie - jak to jest...przeciez mogą nie odebrac
    przesyłki
    > ode mnie a mi sie nie oplaca jechac 700 km w dwie strony rzeby oddac
    > osobiscie...

    Hmmm.....

    Maili to sobie możesz pisac na tony... a i tak w świetle prawa nic z tego
    nie wyniknie a Tobie przepadnie termin 10 dni - o ile zostałeś w odpowiedni
    sposób o takim terminie powiadomiony.
    Jeśli zostałeś to jedynym sposobem na _skuteczne_ odstapienie od umowy jest
    powiadomienie _na piśmie_ firmy że od umowy odstepujesz - z zastrzeżeniem 10
    dni (liczy się data nadania listu poleconego - list zwykły zazwyczaj w
    takich przypadkach "ginie" po drodze);
    Pozatym kwestia czy przypadkiem nie wyszedłeś poza zarząd zwykły z
    postępowaniem względem danej rzeczy i czy firma nie policzy sobie dodatkowo
    za np. przywrócenie wysłanej rzeczy do stanu sprzed wysyłki - te 10 dni to
    nie tylko bezwzględny termin jaki masz na odstąpienie od umowy - ale tez
    termin w którym się orientujesz czy odstąpienie od umowy Ci sie opłaca -
    przykładowo jeśli masz coś w częściach, np zamek z zestawem do mocowania i
    po umieszczeniu tego zamka w drzwiach możesz dalej odstąpić od umowy ale
    firma z kolei może żadać zwrotu kosztów przywrócenia rzeczy do stanu
    _nowości_ a to może być np. malowanie zarysowanych elementów (np śrubokret
    się ześlizgnął i porysował obudowę), czy wytworzenie nowych (w przypadku gdy
    np. został zarysowany element z anodowanego aluminium, które ponownie już
    nie może zostać "zanodowane" do poprzedniego wyglądu).
    Co do nieodebrania przesyłki - mogą zupełnie spokojnie nieodebrac przesyłki
    jesli doliczyłeś im do kosztów np. pobrania koszty przesyłki a nie samą
    cenę; jest wyraźnie sprecyzowany przypadek w którym koszty przesyłki
    związane z rozwiązaniem umowy leżą po stronie sprzedającego - dotyczy to
    towaru zamiennego który został Ci wysłany za Twoją zgodą ze względu na
    niemożność spełnienia świadczenia o którym była mowa w pierwotnj umowie.

    pozdr
    opyros


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 14.02.04 13:51 ag
  • 14.02.04 14:33 Dawid
  • 14.02.04 15:34 ag

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1