  • Data: 2004-02-14 15:34:50
    Temat: Re: Zwrot sprzętu zakupionego Pomocy !
    Od: "ag" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dawid" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c0lbod$5mh$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > To jest akurat sprzet elektroniczny z mozliwością z mojej strony
    wykasowania
    > wszelkich ustawień i przywrócenia do "fabryczej" postaci...
    > Za wysyłkę do nich no to juz zaplace...lepiej stracic 15zl niz miec sprzęt
    > bezużyteczny wartosci 500...
    >
    > Jesli wysle pocztą, zaplace za przesyłkę to powinni mi oddac... tak
    > wywnioskowalem z punktu A wypowiedzie mr. ag ....?

    moim skromnym zdaniem tak, powinni;
    co zrobią w rzeczywistości to już inna sprawa - mogą uznać że sprzęt doszedł
    zepsuty, że uszkodziłeś/porysowałeś obudowę, i tysiące innych rzeczy;
    niestety - w przypadku sprzedaży zdalnej ryzyko istnieje po obu stronach;
    sprzedawcy - bo np grupa ludzi którzy go nie lubią może zdestabilizować
    pracę małej firmy wysyłając kilkadziesiąt zamówień i żadając zwotu pieniędzy
    zgodnie z ustawą; z kolei twoje ryzyko jest takie że np rzecz która Ci się
    nie podoba może zostać zupełnie przypadkowo uszkodzona i co ma firma z taką
    rzeczą zrobić ? nie sprzeda jej bo z kolei nastpna osoba będzie taką rzecz
    reklamować, żądać naprawy itp... - i tu tez są koszty np w przypadku gdy
    trzeba by wysłać tą rzecz do producenta celem wymiany np. porysowanej
    obudowy;
    przyczepiłem się do tej obudowy , gdyż właśnie to jest najczęstszą rzeczą w
    przypadku elektroniki, która może ulec uszkodzeniu w trakcie normalnej
    eksploatacji;

    zresztą dla Ciebie najistotniejsze są zapisy w ustawie z dnia 19 września
    2003 r o zmianie ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
    a szczególnie zmiany art. 7 :

    2) w art. 7:

    a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

    "1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
    podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie
    dziesięciu dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania
    tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.",

    b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:

    "3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a
    konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły,
    ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w
    granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie
    później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał
    jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty
    dokonania przedpłaty.";

    pozdr

    opyros