  • 1. Data: 2007-08-02 11:32:03
    Temat: Re: Zdelegalizować CB Radio w samochodach!!!!!
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:21b5.0000001d.46b186f6@newsgate.onet.pl
    q...@m...com <q...@m...com> pisze:

> [...]
    > dowie gdzie są "miśki" i uniknie badania na alkomacie, tak samo
    > przestępcy unikają kontroli w ten sposób. Myślę że radio cb jest
    > pożyteczne ale do innych celów. Jestem za całkowitym zakazem posiadania w
    > pojazdach samochodowych (definicja z kodeksu drogowego) gotowego do
    > użycia sprzętu CB radio(poza przewozem fabrycznie zapakowanego sprzętu,
    > wykluczającego możliwość jego natychmiastowego użycia.) Kiedyś miało to
    > służyć bezpieczeństwu na drodze,a dzisiaj służy wyłącznie bezkarności
    > piratom drogowym (jako antyradar). Zwracam się z prośbą do odpowiednich
    Bardzo słusznie.
    A tak z ciekawości - znaczy do jakich władz się zwracasz?
    Twój szlachetny gniew pobudził we mnie inwencję twórczą i rozwiązałem sprawę
    konfliktu wokół obwodnicy Augustowa przez doline Rospudy.
    Nie trzeba dokonywać zbrodni na środowisku ani powiększać kosztów budując
    dłuższą trasę omijającą rezerwaty aby ulżyć mieszkańcom którym debile jeżdżą
    TIRami pod oknami.
    Wystarczy na drogach dojazdowych do Augustowa postawić znaki B-5, B-7, B-14,
    B-17, B-18 i B-19 w odpowiedniej konfiguracji oraz patrole policji drogowej.
    I po problemie, a jeszcze pewne kwoty przynajmniej przez jakiś czas wpływać
    będą do budżetu.
    Czysty zysk, dzięki za inspirację.

    --
    Jotte

  • 2. Data: 2007-08-02 16:40:18
    Od: Agryppa <b...@m...tam.pl>

    Jotte wrote:
    [...]
    > Wystarczy na drogach dojazdowych do Augustowa postawić znaki B-5, B-7,
    > B-14, B-17, B-18 i B-19 w odpowiedniej konfiguracji oraz patrole
    > policji drogowej. I po problemie,

    Dodatkowo, sądzę, że to nie CB radio jest powodem przestępstw, jakich
    dopuszczają się ci kierowcy. Raczej, jest to ich własna postawa
    wewnętrzna wobec prawa. Gdy ktoś zabierze im CB radio chwycą po inne
    narzędzia. Dlatego ma rację przedmówca, który znakami drogowymi chce
    rozwiązać ten i inne problemy. Mandat karny, który ograniczy "siłę
    nabywczą" portfela przestępcy jest najskuteczniejszą metodą na
    wpływanie na ich postawę. Refleksja przychodzi w zaciszu jego domu, gdy
    zamiast skoczyć po piwo, zostanie na kanapie przy swoim ulubionym
    serialu TV :-)

    Agryppa

  • 3. Data: 2007-08-02 19:20:26
    Od: "Foti" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agryppa" <b...@m...tam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wpływanie na ich postawę. Refleksja przychodzi w zaciszu jego domu, gdy
    > zamiast skoczyć po piwo, zostanie na kanapie przy swoim ulubionym

    Ja używam CB
    Przekraczam poza miastem predkość
    bo 90 jest dla mnie nie do przyjęcia
    CB nie sprawia że jeżdzę szybciej
    Sprawia że mniej wydaję na badziewne
    Panstwo które roztrwoniło by te pięniądze
    Nie wyprzedzam pod górkę, na trzeciego itp
    bo lubie swoje życie.
    A jak słucham komentarzy w TVN Turbo to mi sie żygać chce
    Trzy pasy na dojeździe do warszawy i ograniczenie do 50
    to tylko debil mógł wymyśleć. A do tego w programie komentarz
    "co by było jakby z podporzadkowanej ktoś wyjechał"
    Czy ten "muł" za przeproszeniem co to komentuje wie co to podporządkowana?
    Jak ktoś wyjeżdza z podporządkowanej komuś kto jedzie drogą z pierszeństwem
    to po drugim takim numerze powinni mu prawo jazdy zabierać a nie mieć
    pretensje
    że kotś jechał 120 km/h na drzodze trzypasmowej.
    Znajdują się pieniadze żeby na "ósemce" co 15 km postawić fotoradar a nie ma
    żeby budować kładki nad drogami krajowymi aby zmniejszyć szanse na kolizję z
    pieszym.
    Kolejny przygłup wypowiada się publicznie że drogi nie powinny mieć pobocza
    bo kierowcy wyprzedzają na trzeciego itp
    I że węższa droga stwarza mniejsze zagrożenie. No to najlepiej zwinąć
    asfalt. Zagrożenie spadnie prawie do zera.
    I jak ja mam przestrzegać przepisów prędkości jak co zakręt poza miastem i
    ograniczenie do 60. Nosz kur... mać.
    nie po to się uczyłem, zdawałem egzamin, cały czas doskonalę jazdę żeby co
    zakręt jakiś debil mi mówił z jaką predkością mam go przejechać.
    Trudno szanować takie prawo i oczekwiać że ludzie będą je respektować.
    Ja nie mam pretensji do tych co jadą drogą 40 km/h i nie rozumiem dlaczego
    ci co jeżdżą wolniej mają pretensje do tych jeżdzących szybciej.
    jakieś kompleksy czy cos?
    Foti

  • 4. Data: 2007-08-02 19:58:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f8tapt$da3$1@news.onet.pl Foti <f...@p...onet.pl>
    pisze:

> [...]
    > Sprawia że mniej wydaję na badziewne
    > Panstwo które roztrwoniło by te pięniądze
    > Nie wyprzedzam pod górkę, na trzeciego itp
    [cut]
    Mając w miarę sprawny umysł i umiejętność posługiwania się nim nie sposób
    nie zgodzić się z wieloma podniesionymi tu przez ciebie kwestiami.
    Dodam, że mało co bardziej mnie wkurza, jak umundurowany (lub nie) kretyn
    bredzący na ekranie czy w innym mass medium, że przyczyną kolizji/wypadku
    było niedostosowanie prędkości do warunków jazdy.
    A może przyczyną było niedostosowanie jakości drogi do potrzeb uczestników
    ruchu? I w tym kierunku należy szukać winnego.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-08-03 08:49:39
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Aug 2007 21:20:26 +0200, Foti napisał(a):

    > Przekraczam poza miastem predkość
    > bo 90 jest dla mnie nie do przyjęcia

    Dla nich też... i dla wielu innych (szczególnie sprawców wypadków)
    też była nie do przyjęcia - bo przecież zadali prawko i umieją
    jeździć 200 km/h.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2007-08-03 08:55:45
    Od: ps <p...@g...pl>

    Foti pisze:
    (..)
> [...]
    > "co by było jakby z podporzadkowanej ktoś wyjechał"
    > Czy ten "muł" za przeproszeniem co to komentuje wie co to podporządkowana?

    Wiesz, że te 50 to nie jest ograniczenie dla Ciebie, tylko dla tych, co
    chcą z tej podporządkowanej wyjechać (i pieszych) i nie mogą, bo reszta
    leci tą z pierwszeństwem jakieś 100-120 ? :)

    Inna sprawa, że ograniczeń bez sensu jest mnóstwo, i z większością się
    nie zgadzam. Co nie znaczy, ze wszystkich nie respektuję :)

  • 7. Data: 2007-08-03 11:32:32
    Od: "Marcin [3M]" <m...@l...pl>

    W mojej wsi z jednego kończ na drugi jast jakieś 25km (od płotu do płotu).
    Jadąc dowolnym samochodem pokonuje się tę odległość w ciągu minimum
    godziny.
    Przyczyną nie jest ograniczenie ruchu, tylko z jednej strony jego duże
    natężenie, a z drugiej debile, które "potrafiom" na prostych odcinkach
    jechać 80..120 km/h, uniemożliwiając właczenie się do ruchu na
    skrzyżowaniach.
    Problem z płynnością dziwnie się poprawia tam, gdzie pojawiły się ronda - po
    nich jechać z tą szybkością "nie umiom" nawt geniusze posiadający CB.

    Często dojaędżam do zaprzyjaźnionej firmy 40 km za miasto, i na trasie
    spotykam całe mnóstwo takich co "umiom". Poznać ich najłatwiej po czarnych
    szybach i antenach. Mają silne nerwy, bo wyprzedzają na trzeciego i nie boją
    się nawet jadących z przeciwka ciężarówek.

    Otartnio taki umiejący rozerwał na pół taryfę. O dziwo nikomu się nic nie
    stało, mimo iż umiejący spadł z wiaduktu. Umiał jechać w mieście 130..160.
    Uratowało go stado poduszek w jego furze. Taryfiarrza i pasażera uratowała
    opatrzność.

    Ten post mnie natchnął. Kupię CB i będę informował o nieistniejących
    patrolach drogówki.

    Pozdrawiam.

    Ten, co nie umi.

  • 8. Data: 2007-08-03 14:21:56
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Foti" <f...@p...onet.pl> napisał
    > I jak ja mam przestrzegać przepisów prędkości jak co zakręt poza miastem i
    > ograniczenie do 60. Nosz kur... mać.

    To prawda, zgadzam się, że często ograniczenia są zbyt częste i zbyt niskie,
    ale zwłaszcza jeśli o roboty drogowe chodzi. Czasem wydaje mi się, że przy
    robotach nikt nie zastanawia się jaki znak stawiają, tylko dają to co jest:
    "40", "30",...niech leci, czy robią czy już skończyli niech sobie znak stoi.
    Co do zakrętów to wiele razy się już przekonałem, że zakręt ma zbyt
    restrykcyjną prędkość na znaku, ale tak się wydaje jak znasz drogę i
    jedziesz w dzień. Ten sam zakręt dla kogoś obcego w nocy już nie jest taki
    łatwy, a więc prędkość jest uzasadniona. A przecież znaków nie będą na noc
    zmieniać.
    Ogólnie zgadzam się z Tobą, to jest koszmar, zbyt częste ograniczenia, w tym
    także na niektórych zakrętach i innych dziwnych miejscach, gdzie nie jest to
    konieczne, tylko uczą kierowców lekceważenia przepisów.

> [...]
    > Ja nie mam pretensji do tych co jadą drogą 40 km/h i nie rozumiem dlaczego
    > ci co jeżdżą wolniej mają pretensje do tych jeżdzących szybciej.

    Rzeczywistość, jak pokazują badania składa się z 3 elementów na drodze:
    samochód (technika)-kierujący(człowiek)-droga(technika). Każdy z tych
    elementów obarczony jest pewnym ryzykiem, że nie zadziała jak trzeba. I tego
    nie zmienisz. Nawet jak masz wysokie umiejętność, nie ulegaj złudzeniu, że
    jesteś zawsze w 100% sprawny i zapanujesz nad wszystkim, bo wiele od Ciebie
    nie zależy. Wystarczy też kichnięcie albo jedna niewłaściwa myśl w nie tej
    sekundzie co trzeba, abyś zignorował choć jeden bodziec, który w danych
    warunkach może być krytyczny. I tak się wiele razy dzieje, ale nic się nie
    zdarza, tysiące razy.... Raz kiedyś taki bodziec może okazać się krytyczny
    dla danej sytuacji i wtedy tragedia. Albo niespodziewanie zawiedzie technika
    czy droga.

    I jeszcze jedno, na drodze są też inni kierowcy, którzy mogą mieć mniejsze
    umiejętności, oni mogą popełnić błąd. Ogólnie, im mniejsza prędkość, tym
    mniejsze skutki takich nieuchronnych błędów i losowych sytuacji. Ubolewam
    nad tym, że kierowcy, którzy mają wysokie umiejętności zapominają o tym.
    Tylko, że nie odpowiadasz jedynie za siebie, ale także za tych na których
    możesz najechać, zderzyć się lub ich wieziesz. Niższą prędkością możesz
    uratować życie komuś innemu i sobie, kto nie ma tak wysokich umiejętności
    jak Ty, np. ratując sytuację szybkim i trafnym manewrem w reakcji na błąd
    drugiego kierowcy. Im wolniej jedziesz tym większe szanse, że zdążysz.

  • 9. Data: 2007-08-03 21:07:47
    Od: "Foti" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > jak Ty, np. ratując sytuację szybkim i trafnym manewrem w reakcji na błąd
    > drugiego kierowcy. Im wolniej jedziesz tym większe szanse, że zdążysz.

    Oczywiście jeżdzac szybciej zdaje sobie sprawę że szanse na strate życia w
    przypadku
    wypadku dużo się zwiększają. Wszsytko to jest dla mnie zrozumiałe. Miałem
    raczej na myśli
    fakt tej bezdennej głupoty zawartej w pierwszym wątku tego tematu oraz faktu
    że debilne prawo
    i jego złe wykonywanie w postaci znaków ustawianych tam gdzie nie trzeba
    sprawia że ludzie nie
    mają dla niego poszanowania. Jeszcze ejden dziś znaleziony debilny przykład.
    droga z Płotów do Szczecina 1,5 - 2 km prostej poza miejscowością i podwójna
    ciąła
    nie dziwne że póxniej kierowcy próbują to nadrabiac i szanse na wypadek się
    zwiększają.
    pamietam że wczesniej przed remontem drogi i malowaniem nowych znaków na
    jezdni była tam linia przerywana
    Niestety jakiś debil - debil bo inaczej tego nie można nazwać wymyślił sobie
    że będzie podówjna ciągła i jest :-)
    Dopóki prawo będzie przygłupie dopóty będzie łamane i nic tego nie zmieni.
    Trudno szanować głupca i z prawem jest podobnie.
    Foti