  • Data: 2006-09-28 23:51:48
    Temat: Re: Zastępstwa i czas pracy - potrzebna porada
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 28 Sep 2006, Nitro wrote:

    > tylko ma brać urlop. Po telefonicznej rozmowie z koordynatorem
    > dowiedziałem się że ma to na celu wykorzystanie przez nas urlopu do
    > końca [firma nie chce płacić za niewykorzystany urlop - zresztą
    > nigdy tego nie robiła].

    Firma nie powinna dopuszczać do niewykorzystania urlopu, za przekroczenie
    "imitu" osoba odpowiedzialna może załapać mandat z PIPu (do zapłacenia
    osobiście, nie przez firmę) a podstaw do wypłacenia "niewybranego"
    urlopu (za skrajnymi wyjątkami - np. przy zwolnieniu) nie widać.
    Zaległy urlop pracownik *ma* i *ma wybrać* (a nie brac zapłatę).
    Tak chciał Sejm!

    > Kolejna sprawa to fakt że jeśli ktoś idzie
    > na urlop inna osoba robi nadgodziny to nie ma za to wypłacanych
    > pieniędzy tylko odbiera sobie te godziny w przyszłym miesiącu

    Hm... No dobra - dotąd wszystko OK?

    > de
    > fakto osoba będąca na urlopie miesiąc wcześniej musi teraz
    > przepracować więcej godzin za które też nie dostanie wynagrodzenia
    > tylko po to aby oddać godziny. Czy jest to dopuszczalne bo z wiedzy
    > jaką ja posiadam to chyba jakiś absurd ...

    No tu czegoś nie rozumiem :(
    Pracujący zeby "oddać godziny" jest w pracy i wynagrodzenie się
    należy.

    > 2 sprawa to zastępstwa w innych punktach. Czy pracodawca powiedzmy
    > przez koordynatora może kazać pracownikowi jechać np. na tydzień na
    > zastępstwo do innego punktu? Chciałem zaznaczyć że w umowie jasno
    > jest miejsce pracy nie ma mowy o żadnych innych punktach.

    Jak trzeba to trzeba. Wyjazd służbowy nie jest traktowany jako "kara" :)

    pzdr, Gotfryd