  • Data: 2006-09-28 20:27:21
    Temat: Re: Zastępstwa i czas pracy - potrzebna porada
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Nitro" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1159474353.716035.73170@h48g2000cwc.googlegroup
    s.com...

    > 1. Czy pracodawca ma prawo narzucać z góry ustalony przez siebie
    > grafik [sztywny] taki jaki on chce?

    Prawo takie ma, o ile tylko ów grafik jest zgodny z prawem pracy. Ale ograniczeń
    tam niewiele i nie sądzę, by był niezgodny. Fakt, że z reguły sensu w tym za
    grosz nie ma, ale to inna sprawa. Podejrzewam, że skoro się komuś chce tam w
    takie rzeczy bawić, to jest jakieś drugie dno tej sprawy. Jedyny problem widzę
    tu z tymi nadgodzinami. Ale teoretycznie nie powinno być go. Przecież urlopy
    powinny być uwzględnione w ilości pracowników.

    > 2. sprawa to zastępstwa w innych punktach. Czy pracodawca powiedzmy
    > przez koordynatora może kazać pracownikowi jechać np. na tydzień na
    > zastępstwo do innego punktu? Chciałem zaznaczyć że w umowie jasno
    > jest miejsce pracy nie ma mowy o żadnych innych punktach.

    Nazywa się to delegacja służbowa. Jest to dość droga forma zastępstwa,
    zwłaszcza, jak pracownik "odpowiednio" rozliczy delegację, tym nie mniej
    sprzeciwić się jej jest nie sposób.