    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
    Date: Tue, 12 Nov 2013 15:52:42 +0100

    W dniu 2013-11-12 14:27, WOJO pisze:

    > Mam w zwyczaju wiedzieć na jaki temat się wypowiadam i rzadko kiedy
    > popuszczam wodze fantazji ;)

    Chwali się to :)
    Zwłaszcza w aspekcie "dzieci neostrady" piszących gdzie popadnie i co
    popadnie.

    > Przecież temat nie powstał wczoraj, a z przytoczonej korespondencji
    > wynika, że już od jakiegoś czasu z tym walczycie.

    Temat powstał 7 listopada.
    U klienta specjalne promocje nie są codziennie, raczej kilka razy w roku.

    > Trafiacie na blacklisty z jakiegoś konkretnego powodu. Automaty raczej
    > tego nie robią, a ludzie, którym może nie odpowiadać treść/ilość/forma
    > korespondencji.

    Nie my (albo raczej moi klienci) trafiają, tylko dostawca serwerów
    pocztowych - Supermedia.

    > I jeszcze jedno, do sprawdzenia, że dana domena rozsyła zbyt dużo
    > spamu/mailingu nie jest wymagana szklana kula i wróżka, a myślący admin,
    > który wdroży logowanie ruchu na konkretnych portach dla poszczególnych
    > hostów.

    Żadna z domen przeze mnie zarządzanych nie wysyła spamu - przynajmniej
    taką mam nadzieję ;)
    No, chyba, że ktoś wycina mi logi ;)

    > Nie wiem, jaki ruch generujecie, ale albo dostosujecie się do regulaminu
    > tejże firmy, albo czas zacząć myśleć o uniezależnieniu się od firmy
    > hostingowej i samemu na dobrym łączu postawić serwer z obsługą
    > wymaganych usług.

    Niewielki ruch. W dni "normalne" miewam w sumie (od opisywanego klienta)
    statystycznie kilkanaście maili. Od pozostałych klientów rzadko
    sprawdzam, ale są to ilości od kilkunastu do ok. 50 dla każdej z domen.
    Nie są to też wielkie maile (aczkolwiek są pisane w HTML-u, mało kto
    "umie pisać w TXT), gdyż jest też ograniczenie pojedynczego maila do 20MB.

    Wg maila od Supermediów problem dotyczy ich (tj. "Supermediowych")
    serwerów mailowych.
    Problem tkwi w tym (w pewnym uproszczeniu), że blacklisty blokują IP, w
    związku z tym może zostać zablokowany cały ruch wychodzący z serwerów
    SMTP od Supermediów, w tym także maile moich klientów - gdyż blokady
    działają na podstawie IP a nie domeny.
    Niestety, jest dużo trojanów czy innego robactwa, przechwytującego hasła
    do maili - stąd też w sposób nieświadomy dla użytkownika "coś" rozsyła
    maile z jego konta.

    > Oczywiście po pewnym czasie problem znowu powróci w innej postaci (maile
    > nie będą dochodzić), ale tym razem to już sami będziecie musieli sobie
    > poradzić i nikt Wam nie będzie narzucał swoich regulaminów.
    > Pozdrawiam.
    > WOJO

    Czyli najlepiej chyba (przynajmniej na chwilę obecną) postawić sobie
    serwerek tylko dla SMTP dla tego klienta (i ewentualnie następnych,
    którzy mi zgłoszą podobny problem). Serwery POP3 mogą zostać
    dotychczasowe, czyli na Supermediach.
    Teraz tylko muszę znaleźć jakiś mniej obciążony serwer z łączem
    przynajmniej 10Mb i postawić na nim jakiegoś Hamstera czy cuś.
    Może nawet u tego "problematycznego" klienta w sieci lokalnej - nie
    będzie niepotrzebnych transferów po Necie.

    Jeszcze reasumując, dla uporządkowania informacji:
    Ja (jako firma) mam wykupiony hosting (www, mail, my-Sql, DNS, itp) w
    firmie Supermedia. Swoich klientów umieszczam na tymże hostingu,
    oferując im różne usługi, najczęściej mail i www.

    Z firmą Supermedia współpracuję już od bodajże 1996 roku. Od strony
    technicznej nigdy nie było problemów wartych choćby wspomnienia. Przez
    te wszystkie lata poleciłem im już wielu klientów, czy to na łącze
    (jedna z pierwszych firm ciągnąca łącza stałe na długo przed SDI), czy
    na domeny, czy na usługi. Nadal zamierzam współpracować, tylko nie chcę,
    żeby na mnie moi klienci robili nagle nagonkę z ciupagami ;) jak ja
    nawet jeszcze nie wiem, o co chodzi ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.