  • Data: 2023-04-25 02:49:46
    Temat: Re: Zaraza
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-04-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Dlaczego lokdałn w inną stronę, zrzucano pieniądze za nie przychodzenie
    > do pracy. To mogło się skończyć tylko inflacją.

    Bo to nie były jakieś ekstra pieniądzę, a w zamian za utracone dochody.
    Zresztą to tylko taki przykład, bez głębszego wnikania.

> [...]
    > skutków lokdałnu to jakiś wyjątek. Dane o nadmiarowej śmiertelności są
    > takie, że w najbardziej optymistycznym przypadku nie zmieniły wyników
    > poza szum - czyli słabo - bardzo słabo jak na zarżnięcie gospodarki i
    > paru innych kwestii - po prostu się "nie udał". Może jak z komunizmem to
    > nie był prawdziwy lokdałn, może lokdałnowano nie tą grupę co trzeba,
    > może po prostu nie jest to narzędzie które działa w dłuższym okresie i
    > kto ma się zarazić i tak się zarazi i nie to było celem (bo nie było).
    > Tak czy inaczej w praktyce nie przynosi wymiernych efektów.

    Podziwiam pewność siebie w ocenie danych i jakości prac w dziedzinie,
    o której de facto niewiele wiesz :) Sam bym się nie osmielił, mimo, że
    wydaje mi się, o publikacjach coś tam wiem.

    > No mam. Mam też różnice w dostępie do opieki zdrowotnej (niezaszczepieni
    > byli traktowani gorzej). Tak czy inaczej :prawilne: badania były tylko
    > na początku w warunkach pomijających dość wiele istotnych kewstii jak
    > zanik odporności i mutację wirusa. Na podstawie tych badań powstał
    > naukowy konsensus. A w praktyce okazało się że w 2022 nie działały
    > praktycznie wcale a na naukowy konsensus powoływano się, żeby tępić
    > nieszczepów.

    A ta sama mądrość wielkich grup, o której mówisz powyżej, mimo wszystko
    nie stanowi, że szczepić się jest lepiej niż nie szczepic, przynajmniej
    w obliczu dużej zarazy?

    > No właśnie praktyka na to pokazuje. Wielokrotnie przytaczałm właśnie
    > praktyczne dane:
    > https://www.gov.uk/government/publications/covid-19-
    vaccine-weekly-surveillance-reports

    Ale jak sam rezolutnie zauwazyłeś, może ci zaszczepieni są bardziej
    towarzysko śmiali, a ci niezaszczepienie się zesrywają i unikają
    kontaktów?

    > Szalejąca epidemia to fakt medialny. Nie mówisz to znika:P Pandemię
    > "zakończyły" nie szczepionki a "naukowo" to omikron, medialnie putin. A
    > naukowy konsesus siedzi cicho i denerwuje się jak ktoś się pyta:P

    Media nie mówia, a statystki są jakie są. Coś tam nadal szaleje jakby.

    > Może - a może byłem zaszczepiony (uwaga emotikon) i od tego;) Nie ma
    > danych, cieżko wyciągać wnioski.

    Duzo znasz osobiście/z 2giej ręki przypadków, złapania kowida 3-4
    misiące po zaszczepieniu? Wiem, że są, ale osobiście nie znam. W kręgu
    znajomych kowida łapano 6-9 miesięcy po ostatniej dawce. Śmiem
    twierdzić, że jakby tego było duzo to byłby straszny rejwah i
    oburzenie. Stąd osobiscie mam pewne watpliwosci co do prawdziwości
    tych danych np. z UK.

    --
    Marcin