  • Data: 2010-11-15 17:24:48
    Temat: Re: Założenie spółki z o.o.
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Arek" <a...@e...net> napisał

    Nie do każdego biznesu potrzeba od razu wielkiego kapitału.
    Nie każdy biznes pochłania duże koszty.

    > Bo razie nie usłyszałem żadnych argumentów za tym, żeby
    > robić sp. z o.o. zamiast akcyjnej.

    Maddy całkiem zgrabnie to ujęła.
    A pytanie do Ciebie - dlaczego firmy zagraniczne w przeważającej ilości
    przypadków decydują się na zakładanie polskich oddziałów w postaci SPZOO,
    aniżeli SA? Niedoinformowane jakieś?

    > I nie chodzi o tylko zbycie, lecz o anonimowość akcjonariuszy,
    > swobodę obrotu akcjami i zdobywania kapitału (np. przez emisję akcji dla
    > inwestorów lub giełdę

    Tyle tylko, że nie dla każdego jest to sprawa priorytetowa.
    Giełda? Chyba za bardzo bujasz w obłokach :)

    > wreszcie jest też kwestia prestiżu.

    Prestiż? A tutaj nie przesadzasz czasem?
    Każdy z nas może wymienić wiele wyjątkowo porządnych SPZOO i tyleż samo
    popaprańców z SA.

    K.