  • Data: 2020-10-04 12:26:53
    Temat: Re: Zakup samochodu i brak informacji o niezapłaconym OC
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.10.2020 o 11:59, Budzik pisze:

    > To jest oczywiste zwłaszcza, że poprzedni własciciel wykupił polise za
    > około 1000zł a ja obecnie mam oferte za 340 zł ale pytam z punktu
    > widzenia prawnego czy poprzedni własciciel odpowiada za wykupienie
    > polisy kiedy jeszcze był włascicielem...?

    Co rozumiesz przez słowo "wykupienie", bo to może mieć krytyczne
    znaczenie. Umowę polisy się zawiera (i miał taki obowiązek, jeśli był
    właścicielem) oraz opłaca. Można w chwili zawarcia. Można później. Ale i
    tak trzeba, bo umowa została zawarta. Opłacenie kolejnych rat polisy nie
    ma już związku z posiadaniem pojazdu. Co najwyżej polisę można
    wypowiedzieć po sprzedaży i się skompensują roszczenia ubezpieczyciela i
    poprzedniego właściciela. Nadal nie widzę tu miejsca dla nabywcy.

    --
    Robert Tomasik