eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem › Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z
    Das Onet]
    Date: Sat, 6 Apr 2024 17:47:38 +0200

    W dniu 06.04.2024 o 17:04, Shrek pisze:

    > Temuż, że zakonnica nie jest zakonnicą tylko prywatnie a w czasie
    > wykonaywania innego zawodu już nie.

    Ale że co habit? "Mundur" jak każdy inny.
    Poza tym czy zakonnik/zakonnica to zawód? No przyjmijmy, że tak, to czy
    polityk lub poseł to zawód? Czy Kaczyński lub Tusk mogą zasiadać w
    Sejmie i wykonywać inne czynności/zawody?

    > _Jeśli_ występuje tam konflikt
    > interesów, to takiego zawodu nie powinna wykonywać.

    A jaki występuje tam konflikt interesów? Rozumiem konflikt gdyby
    tańczyła na rurze w klubie go-go lub dawała dupy przy jakiejś drodze
    krajowej. Choć nie mogę wykluczyć, że i takie zakonnice się zdarzają.
    Tylko, że tym nie powinni oburzać się ateiści.

    > Podobnie jak na przykład kibol nie powinien być policjantem.

    Akurat u nas historia zna takie przypadki.;)

    > Ale ja raczej o opinii Roberta że ona zakonnicą jest prywatnie i po
    > przyjściu do pracy w zus przestaje:P

    Też nie widzę w tym nic zdrożnego. Jak moja żona z koleżankami założą
    sobie prywatny zakon, ustalą jakieś reguły, przywdzieją nietypowe szaty,
    to nie mogą wykonywać swoich zawodów?

    > To może z innej strony - nie miałbyś nic przeciwko, żeby na przykład
    > zakonnica była sędzią i szlajała się w habicie po sądzie?

    Habit czy toga co za różnica? Mnie akurat śmieszą te fatałaszki
    prawników. Adwokat, prokurator czy sędzia mogą być prywatnie lub nawet
    zawodowo niezłymi skurwysynami i toga tego nie zmienia.
    Jest w Polsce ksiądz, możliwe że nie jeden, który jest prawnikiem i
    wykładowcą prawa na jakimś uniwersytecie. Jeżeli ma porobione niezbędne
    aplikacje, to czemuż nie może być sędzią?