eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZajecie rachunku bankowego przez komornika i problem z zamknieciem rachunku › Re: Zajecie rachunku bankowego przez komornika i problem z zamknieciem rachunku
    From: "Jotemwu " <h...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zajecie rachunku bankowego przez komornika i problem z zamknieciem
    rachunku
    Date: Wed, 17 Sep 2008 06:53:22 +0000 (UTC)

    > Może ktoś skomentować, bo to kolejny post z wykrzynikami, a nie
    > widać wskazań "za" ani "przeciw"?
    > Idąc tą drogą, to przecież bank dysponuje u klientów zabezpieczeniem,
    > bo często przy zakładaniu konta każe podpisać jakąś zgodę na
    > BTS czy cóś podobnego, często na kilkanaście lub kilkadziesiąt
    > tysięcy.
    > W zasadzie "może kazać klientowi płacić te pieniądze", nie?
    > A że klient nic nie zrobił, co zgodnie z umową uprawniałoby
    > bank do wystawienia tytułu?
    > No przecież kredytu też nie zaciągnął (*prawo* do kredytu to
> [...]

    Panowie i Panie. Przepis?
    Toż to całe t.zw. prawo bankowe nie warte jest funta kłaków. Napisano tam
    np. że komornik może zająć tylko tyle co wystaje powyżej 3 średnich
    krajowych. Czy ktoś widział żeby któryś z szanownych komorników się do tego
    zastosował?
    W innych ustawach, kodeksach i artykułach dotyczących egzekucji z rachunku
    bankowego bredzą coś o książeczkach oszczędnościowych panuje więc w tym
    względzie wolnoamerykanka. Ile się da i z jakiego konta się da, J.E.Komornik
    wyszarpuje.

    W mBanku powiedzieli mi, że rachunków stricte kredytowych komornicy nie
    ruszają i faktycznie trzymam tam wszystkie w danej chwili wolne pieniądze,
    żeby naliczali mniejsze odsetki podczas kiedy konto główne mam zajęte.

    Posiadanie kredytu w rachunku to tworzenie jeszcze jednego dziwnego tworu -
    ni to ROR ni to rachunek kredytowy.
    Jeśli w systemie prawnym tkwimy jeszcze w epoce książeczek oszczędnościowych
    to czego wymagać od tych biednych ludźków w bankach i kancelariach
    komorniczych żeby to rozwikłali?