  • Data: 2006-06-07 09:45:12
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę "mailem"
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:e66624$kst$1@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > Obojętnie jak wadliwe (na przykład
    > niespełniające wymogów formy pisemnej) wypowiedzenie odniesie swój
    > skutek - zakończenie stosunku pracy - jeśli pracownik nie odwoła się do
    > sądu.
    Tego właśnie nie jestem pewien. Z czym pracownik ma iść do sądu? Z
    dyskietką? Z wydrukowanym załącznikiem? Ad absurdum: a jak pracownikowi
    pracodawca wykrzyczy wypowiedzenie pod balkonem, w obecności świadków, to on
    ma iść do sądu odwoływać się od czego? Od wrzasków awanturnika?

    > Więc o co Ci chodzi?
    Dziwne mi się wydaje twierdzenie, że w sądzie sprawa odwoławcza będzie
    wygrana z powodu niespełnienia wymogu formy pisemnej wypowiedzenia, a
    jednocześnie twierdzić, że pomimo braku formy pisemnej jest ono skuteczne.
    Pozostaje kwestia udowodnienia, że wypowiedzenie zostało skutecznie
    doręczone, który to dowód spoczywa na wypowiadającym (w dyskutowanej
    sytuacji dostarczenie go nie musi być możliwe). Druga strona odwołując się
    daje mu ten dowód w prezencie.

    Jotte