  • Data: 2008-08-25 08:00:41
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania z OC sprawcy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 24 Aug 2008, d...@g...pl wrote:

    > Treść upoważnienia jest taka - przepisuję dosłownie druk PZU
    >
    > W związku ze szkodą nr............ z dnia............ likwidowaną w
    > ramach ubezpieczenia OC dotyczącą...tu nr rej sam... upoważniam PZU SA
    > do wypłaty na rzecz.... tu dane tego warsztatu.... należnego mi od PZU
    > SA odszkodowania w ramach wyżej wymienionej umowy ubezpieczenia.
    > Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, że wypłata odszkodowania
    > wskazanej osobie(firmie) nastąpi po ustaleniu odpowiedzialności PZU SA
    > za powstałą szkodę.

    No to nie ma warunku "wykonania usługi".
    Czyli mieli prawo wypłacić przed - wypłacili...
    A to by oznaczało, że sami są "poza zasiegiem".

    Do treści z PZU - widzę ciekawostkę:

    [...]
    > W przypadku rozliczenia szkody na podstawie faktur dokumentujących
    > całkowite koszty uzasadnionej naprawy, należy złożyć do akt szkody
    > oryginały tych faktur.

    IMVHO to jest nadużycie, najlepiej widoczne w przypadku DG która
    MUSI MIEĆ te f-ry - ale przecież fakt świadczenia dla nie-DG
    tego, że faktury *nie* są dokumentem przeznaczonym dla PZU nie
    zmienia.

    > Przyznam szczerze, że swoim małym rozumkiem wydedukowałam, że skoro
    > podpisałam upoważnienie na warsztat tzn jest to równoznaczne z
    > rezygnacją z 'przywileju' należnego 'wyliczance' i obowiązuje mnie
    > _konieczność_dokumentowania_poniesionych_kosztów_nap
    rawy.

    Zaplątałem się... mi wychodzi o tyle inaczej, że odwrotnie :)
    Że w "polecanym" (przez PZU) warsztacie jest bez dalszych kwitków,
    zaś w razie rezygnacji z tej drogi (i skorzystania z innego
    warsztatu) chcą dostać faktury.

    > widzę, że się myliłam. Gdzie mam teraz szukać swoich pieniędzy?
    > W PZU, czy w tym warsztacie?

    Uwaga: nie jestem prawnikiem i piszę na podstawie tego co widzę
    (a nuż są jakieś regulacje/umowy o ktorych nie wiemy).
    Wychodzi że w warsztacie.
    Jako zwrot pieniedzy za niewykonaną *z przyczyny leżącej po stronie
    klienta* (Ciebie) umowę, na którą miał nadzieję.
    Czego na początek nie wiemy, to tego czy warsztat będzie bronił
    (a jeśli tak, to na ile obroni) tezy że "była umowa na naprawę"
    oraz jakie roszczenia z tego powodu mu przysługują.

    pzdr, Gotfryd