  • Data: 2012-08-29 08:19:52
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania AC pojazdu - VAT
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.08.2012 16:43, Maciek pisze:
    > Pojęcia nie mam, co wystawia, ale o ile wiem trzeba to ująć jako
    > przychód (więc być może odprowadzić także VAT. Ubezpieczyciel pyta
    > jedynie, czy poszkodowany jest płatnikiem VAT i mam wrażenie, że na tej
    > podstawie decyduje o wypłacie kwoty brutto, czy netto, zupełnie nie
    > zastanawiając się, czy ubezpieczany pojazd ma cokolwiek wspólnego z
    > działalnością gospodarczą poszkodowanego.

    Nie rozumiesz pytania - ubezpieczyciel pyta się, czy jesteś *jako*
    *właściciel* *tego* *samochodu* płatnikiem VAT. Jeśli samochód nie był
    kupowany na firmę, nie ma go w ewidencji i nie odliczasz sobie kosztów
    paliwa, to ten samochód z działalnością nie ma nic wspólnego.

    Swoją drogą ty się bez zaufanej i kompetentnej księgowej nie dotykaj do
    działalności gospodarczej, bo ewidentnie nie masz do tego nawet podstaw
    wiedzy i przy pierwszej kontroli popłyniesz.