eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów naprawy? › Re: Wypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów naprawy?
  • Data: 2006-09-12 17:01:08
    Temat: Re: Wypadek rower-auto. Czy kierowca slusznie domaga sie pokrycia kosztów naprawy?
    Od: R2r <b...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2006-09-12 16:45, Pamela napisał(a):
    > czyli z Twojego rozumowania wynika pewien morał: "zostawiaj auto gdzie
    > i jak chcesz - jak ktoś w Ciebie wjedzie to i tak będzie jego a nie
    > Twoja wina"

    Nie zostawiaj, bo to może narazić Cię na różne nieprzyjemności (jak
    choćby mandat). Ale jak ktoś w ten samochód wjedzie to będzie to jego wina.
    Kierujący nie może jechać na ślepo posługując się zasadą "tu nic nie
    powinno stać zatem w razie czego to będzie nie tylko moja wina jeśli
    w to coś wjadę". W ten sposób powstają np. karambole na autostradzie, bo
    ktoś właśnie pojechał w ciemno we mgle i nagle okazało się, że coś na
    tej autostradzie stało (w przyczyny nie wnikam).
    Generalnie bezpieczna jazda polega na takim dostosowaniu prędkości aby
    móc w przypadku pojawienia się niespodziewanej przeszkody (dodajmy
    tutaj, że chodzi o nieruchomą przeszkodę) uniknąć kolizji. Przeważnie
    oznacza to możliwość wyhamowania do 0 na widocznej drodze. Jeżeli ktoś
    tej zasady pojąć nie potrafi i próbuje odciążać swoje sumienie
    przerzucając część winy na przeszkodę to nie wiem czy nie powinien
    powstrzymać się od prowadzenia pojazdów.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____