  • Data: 2018-08-09 12:15:14
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09.08.2018 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:

    > Mnie wychodzi 335,58 V, ale nie chce mi się przepychać z Tobą.

    Zmień kalkulator, jeśli fazowe podajesz 230 (dawniej było 220),
    to międzyfazowe to 230*3^0.5=398,37
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Napi%C4%99cie_mi%C4%99
    dzyfazowe

    > Jak już pisałem kilka razy widziałem skutki takich pomyłek i nigdy
    > nikomu się nic nie stało. Popaliły się zasilacze, lodówki i to, co było
    > w danym momencie podłączone.

    Jasne, W instalacji trójfazowej TN-S dokładnie takie
    będą skutki. Jedne urządzenia jednofazowe będą nie zasilane
    (podłączone do tej samej fazy, co podłączona do N), inne dostaną
    międzyfazowe (te zasilane z innej fazy).

    Ba, wystarczy odłączyć N i nie podłączać go do niczego,
    żeby sobie popalić sprzęty- wystarczy niesymetryczne obciążenie
    poszczególnych faz i związane z tym przesunięcie punktu
    neutralnego gwiazdy napięć.

    Dla ciekawych lektura:
    http://elektrotechnika.po.opole.pl/cwiczenia/uklady_
    3f/uklady_3f.html