    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wąsik i kamiński
    Date: Wed, 3 Jan 2024 17:57:30 +0100

    On Wed, 20 Dec 2023 19:52:20 +0100, Shrek wrote:
    > Dwa sepece od służb zostały skaznane tym rzem prawomocnym wyrokiem na
    > celę (bez zawieszenia).
    >
    > Było pewną zagadką co zrobi p.o.rezydent - albo podpisze nowe
    > ułaskawienie, albo (co wybrał) twierdzi, że stare obowiązuje.

    no i bedzie jeszcze długi ciąg dalszy

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-decyzje-ws-ma
    ndatow-kaminskiego-i-wasika-podano-date,nId,7246854#
    crp_state=1

    "Marszałek Sejmu przekazał do Sądu Najwyższego odwołanie od swojego
    postanowienia o wygaszeniu ich mandatów poselskich. Szymon Hołownia
    skierował jednak pismo nie do Izby Kontroli Nadzwyczajnej, ale Izby
    Pracy tego sądu. Co więcej, w Izbie Pracy niemal natychmiast po
    zarejestrowaniu spraw Kamińskiego i Wąsika wyznaczono terminy ich
    rozpraw - obie na 10:00 w środę, 10 stycznia.

    Kiedy w ostatni piątek odwołania od postanowienia Marszałka złożył w
    Sądzie Najwyższym pełnomocnik Kamińskiego i Wąsika, oba zostały
    zarejestrowane w Izbie Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych. To
    do tej izby z mocy prawa powinny trafiać podobne odwołania, bo w jej
    kompetencjach znajdują się zarówno sprawy związane z Kodeksem
    wyborczym, jak sprawy publiczne.

    Prawnicy Marszałka podzielają jednak zastrzeżenia do niezawisłości jej
    sędziów - cały skład tej Izby stworzonej równocześnie ze zniesioną już
    Izbą Dyscyplinarną został powołany z udziałem tzw. neo-KRS. Dla
    pozostałych izb SN a także Europejskiego Trybunału Praw Człowieka i
    TSUE Izba Kontroli Nadzwyczajnej nie jest prawidłowo powołanym sądem
    europejskim."

    I co teraz?
    Będą dwa orzeczenia?

    > I co teraz - dla wąsika i kamińskiego lepiej by było jakby prezydent
    > proforma podpisał nowe "żeby się znów wymiar sprawiedliwości nie musiał
    > kłopotać". Ale wybrał wersję "ja się nie myliłem, powiedziałem
    > (podpisałem) swoje lata temu, bujajcie się". No i co teraz zrobić z
    > prawomocnym wyrokiem - do pierdla chyba;)

    A jest gdzies opublikowane to pierwsze ułaskawienie?
    Bo jak tam zapisano ze stosuje sie do wyroku nr ... z dnia ...,
    to teraz jest inny.

    Logicznie rozumując - wyrok po apelacji może być inny, ustalenia sądu
    inne, uzasadnienie inne - to prezydent powinien rozważyć nową treść.
    Ale widac wie lepiej :-)

    Za to ciągle mnie interesuje, jak to jest z zatarciem - moze tu jest
    haczyk?

    J.