  • Data: 2012-10-02 23:19:30
    Temat: Re: Umowa Cyrograf Szkolenie Kara
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 2 Oct 2012, Tomasz wrote:

    > przez 2 miesiace pracowalem w firmie
    > w ktorej przez miesiac pracowalem wraz z doswiadczonym
    > pracownikiem jako uczen wdrazajac sie w fach...
    >
    > obecnie mam podpisac umowe na rok pracy
    > z cyrografem o odbytym szkoleniu i kara ponad 2tys w przypadku zerwania umowy
    > o prace

    Zasadniczo, to:
    - nie powinna być "kara", lecz koszt szkolenia
    - oraz nie ma podstaw do tego żeby był stały, powinien "zanikać" (stopniowo)

    Problem w tym, że ponieważ szkolenie było wewnętrzne w formie jak
    piszesz, trudno Ci będzie wykazać że szkolący nie poświęcał np.
    50% swojego czasu oraz że Twoja produktywność nie wynosiła 30%
    wydajności pracownika.
    Jak policzysz pensje brutto brutto, to wcale mało nie wyjdzie :[

    > wynagrodzenie ktore otrzymywalem zasadniczne to 60% tej kwoty (wiadomo nowy
    > pracownik) + nadgodziny

    Im więcej tym gorzej.
    Patrz na to tak: pracodawca wypłacał Ci wynagrodzenie i to *też*
    był jego koszt związany ze szkoleniem.
    Napiszesz że pracowałeś, wiem. A on na to "ale mało wydajnie,
    a te 30% odliczyłem", patrz wyżej.

    > teraz czy taki cyrograf ma jakas moc prawna ?

    http://gazetapraca.pl/gazetapraca/1,91789,5689091,cy
    rograf_z_pracodawca.html
    ...ewentualnie:
    http://www.google.pl/#hl=pl&q=cyrograf+wypowiedzenie
    +pracy

    > skoro kara jest az tak ogromna w stosunku do wynagrodzenia ?

    IMO to jest bez znaczenia, liczy się koszt szkolenia.

    > pozatym takie szkolenie nie daje mi nic poza firma,

    IMHO to jest bez znaczenia, jak wyżej.

    > czy pomimo podpisania tego miozna sie z tego wymiksowac bez kary ?

    Ożenić w innym mieście i tam przeprowadzić :P (tak, zajrzyj do KP)

    pzdr, Gotfryd