  • Data: 2009-10-04 21:55:53
    Temat: Re: Ulga meldunkowa a partycypacja w TBS
    Od: "s_z" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiem czy jest czy nie ma bo nic nie napisałeś.
    > Kiedy co kto kupił. komu kiedy i co chce darować
    > Ulga była ale już nie ma wiec narazie to mogę cie tylko do wróżki odesłać.

    A więc po kolei:

    Teść jest jedynym włascicielem mieszkania spółdzielczo-własnościowego.
    Zamieszkuje w nim od ok 20 lat, a kilka lat temu (ok 6-7 ) dostał je oficjalnie
    w spadku.
    Mieszkanie to zamierza przekazać w darowiźnie córce i zięciowi, a sam
    wyprowadzić się do innego mieszkania.
    Młodzi chcą tam się zameldować i zamieszkać przez okres minimum 5 lat.

    Z tego co wiem darowizna na rzecz córki jest zwolniona z podatku, natomiast w
    przypadku zięcia żeby skorzystać ze zwolnienia musi on spełnić warunki zapisane
    w Artykule 16 Ustawy o podatku od spadków i darowizn (cytowane w pierwszym
    poście).

    Pytanie: Czy zięć posiadając partycypacje w TBS może skorzystać ze zwolnienia
    od podatku od darowizny?

    pozdrawiam

    Tomek

    PS.
    Nie jestem prawnikiem, więc jeżeli coś napisane jest niejasno, lub brakuje
    jakichś informacji - mogę doprecyzować.